Tuesday, November 16, 2010

Nu är det klippt!

Ja, herregud. Vad håller jag på med?

För typ en vecka sedan fick jag nys att Salong Noblesse sökte hårmodeller till sitt 50-årsjubileum. Fattig som en kyrkråtta som jag är, men i stort behov av klippning tänkte jag att "Gratis klippning, kalas!". Jag tänkte mig då en liten uppfräschning av barret och att jag kanske skulle sitta på en stol i nåt köpcenter i en kvart. Så det var med det i tanken jag vågade gå dit.

Som vanligt blir saker inte som jag tänkt mig. Jodå, de sökte modeller, så långt var jag rätt ute. Jag skulle då få gå som 60-talsmodell med Twiggy som förebild. Den enda bild jag hade av Twiggy sådär på en gång var när hon bar en jättelik lösfläta och tänkte att "jahapp, det ska väl gå för sig". Dock visade det sig att jag skulle gå som en korthårig Twiggy. Allt skulle av! Och tonen skulle bli mer vit, och bort med äggulan i skallen. Det fick mig att faktiskt överväga det hela. Vitt har jag gärna. Har alltid velat testa (Ja, sen efter jag började skolan då eftersom innan dess var jag ju faktiskt vit i skallen.). Så nu svalde jag helt enkelt hårt och sa att vi kör på det. Fick svar att det var lysande och vi kör och fixar frillan någon dag nästa vecka inför visningen på lördag.


Ja, det var så här jag såg ut då...

Igår ringde mobben och jag fick order att infinna mig på salongen klockan 17 samma dag. Lika bra kanske med tanke på att på så kort tid är det svårt att utveckla magsår. Så jag åkte dit, träffade de andra modellerna (samtliga redan korthåriga från "start"), och i samma takt som färg åkte i, hår åkte av och frisyrer mixades fram fick jag veta att den här visningen var ett stort partaj, med kavaj som dresscode och som skulle genomföras i "Grottan", eller berg 211 som det egentligen heter. Galejet ska börja klockan 18, och det ska vara buffé, liveband, dans, bar och massa annat... och så vi modeller då. Vi ska upp på scenen, några modeller för varje decennie som passerat. Vi 60-talare ska vara först och vi ska mima till "r-e-s-p-e-c-t" och en låt till. Inför över 200 personer! Iförd klänning, kort hår och högklackade pumps. Ja, ni kan ju se detta scenario framför er.

Efter att nästan ha fått mutat mina trevliga vänner Ida och Johanna har jag nu fått två personer som jag faktiskt känner på gästlistan, och det känns bra med tanke på att det ska bli en helkväll. Om jag ens orkar vara vaken så länge återstår att se. Vi ska samlas för möte med make up-artisten klockan 8:30 på lördag och sen är det hektiskt schema fram tills vi åker hem framåt nattkröken. Det ska genrepas, klippas till, bytas om, koreograferas och så vidare.


Visst ja, sa jag att jag numera är korthårig??



This is me now!

Och så här blir det av lite impulsivrufsande

9 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag dör, igen. Du är så modig. Jag skulle aldrig våga. Det bästa. Du passar så fint i det. Sinnes!

/Lotta

9:44 PM  
Blogger Ica said...

Naaaw. Tack L8.

9:48 PM  
Anonymous Lina said...

Jag tycker du är jättesnygg!

10:28 PM  
Blogger Lotten Bergman said...

Men så bra! När de har målat dina ögon i Twiggystil kommer du att se ut som hon! Detta blir lysande! (Men högklackat hade hon icke. Inte. Inte alls. Hon hade mest sandaler med en ganska ful klumpklack och lackstövlar med likadan klack.)

10:36 PM  
Anonymous Anonymous said...

Men hjäääälp vad snygg du är Ica!! Superfint! Det där barret kan du lätt vara stolt över!! Kram/Maja

9:13 AM  
Anonymous Marie said...

Det blev riktigt snyggt:)) Lycka till på visningen

Marie

12:01 PM  
Blogger Ica said...

Lotten- jag HAR ju ett par sådana stövlar nånstans, men kan inte hitta dem, så nu ska alla ha svarta pumps.

Tack alla andra =)

3:33 PM  
Anonymous Coach said...

nynnar på "värsta grymma tjejen..." och tänker på dig Ica!
Vilken latjo grej du ställer upp på, och det där med koreografi har ju du stenkoll på, ge dom lite tips vet ja :-)

6:08 PM  
Blogger Ica said...

coach- I know!! När jag satt med all färg i skallen lyssnade vi på lite "gamla godingar" för att komma i stämning. Självklart började "It´s raining men" ljuda i bakgruden. Var ju snorsvårt att sitta still då :D

6:30 PM  

Post a Comment

<< Home