Thursday, May 05, 2011

Här händer det grejer!

Jag vet inte vad som hänt. Kanske har jag tröttnat? Kanske hinner jag inte med på samma sätt? Kanske känns det överflödigt? Inte katten vet jag, det händer så jäkla mycket hela tiden att man ju omöjligt kan hålla koll på varenda liten känsla som smyger sig på. Men, som ni alla säkert märkt ekar det mer och mer tomt i den här bloggen. Jag tänker på den varje dag, men längre än så kommer jag inte. Och, som vi alla vet: det är INTE tanken som räknas, det är handling, och sån finns det ont om här för tillfället.

Tack och lov har inte det verkliga livet fått inställa sig med samma öde. Där händer det grejer vill jag lova. Och jag stormtrivs. Idag hämtade jag ut mitt certifikat, så nu är jag färdigutbildad nlp-terapeut. Från att inte haft ett enda sommarjobb igår så har jag typ två och ett halvt idag. Dock finns det bara tid till ett av det, vilket det blir är jag inte helt hundra på ännu. Det jag själv håller i minnet var att på ena stället skulle endast en plats tillsättas, och den blev min, om jag nu vill ha den.

På detta har jag fått besked om vad jag ska göra de kommande två åren. Jag har blivit antagen till en utbildning som tar in 15 personer vartannat år. Det är sju (och en halv) person per år! I hela Sverige! Och jag kom in! Jag är så jävla glad.

Så ja, nu blir det jobb, plugg, det har varit australienbesök här, nya åkturen atmosfear på Liseberg har åkts, jag har tagit emot rymlingar, fått ett diplom att hänga på väggen, legat sjuk, vunnit fotbollsmatcher som målis igen fast det inte skulle ske. Ja, kort sagt: det är nu det händer.

6 Comments:

Anonymous Jonas Carnesten said...

Stort grattis till dig!

10:45 PM  
Blogger Ica said...

Tack Jonas :D

9:00 AM  
Blogger Lotten Bergman said...

Jag vill ha mer kött på benen -- berätta mer om nlp och sommarjobben och utbildningen och tutti frutti!

9:57 AM  
Anonymous Anonymous said...

jag vill också veta mer!

/Lotta

10:42 AM  
Blogger Ica said...

Det kommer det kommer. Var ju tvungen att släppa bomben hos mor först =)

3:26 PM  
Blogger Nanna said...

wow säger jag bara! grattis!

Haha kul att du tycker att E&M är min plats. Jag truvs verkligen där!

och du, tack för inbjudan den fjärde. Kan tyvärr inte.. Vi ska till landet då!

kram kram

3:33 PM  

Post a Comment

<< Home