Thursday, February 16, 2006

Varför?
Varför läser jag nu en kurs som kräver att man ska vara i skolan från tidig morgon till sen kväll medan OS pågår för fullt och struntar i att jag sitter och inte kan se det?
Varför fumlar svenska hockeylaget bort en match utan anledning? Nej, borttappade skridskor och ljumskar är ingen anledning!
Varför drömmer jag drömmar om bergochdalbaneturer där min vagn åker ur spår, jag får hänga i kedjorna med enbart handstyrka och landar slutligen på marken i en grop med likmaskar?
Varför skriver Henke på för Helsingborg när han borde ta sin sega skånska dialekt och slå sina påsar ihop med blåvitt? (Detta är inget klagande varför egentligen. Jag är lycklig att Henke kommer till Sverige igen, och jag ser inte ner på den skånska dialekten, det är bara det att just Herr Larsson jämt låter väldigt sömnig.)
Varför är Nettos Cola light-flaskor alltid helt nerdammade? Det känns en smula osmakligt.
Varför kan inte engagerande slottsmänniskor och luddiga föreläsare åtminstone vara luddiga och engagerade på samma linje?
Varför ringer alltid min kära mor precis när sena Simpsons börjar?
Varför är inte Leif G W Persson med i Efterlyst denna säsongen? Jag saknar honom!

Alla dessa varför kom fram under en och samma torsdag. Då har jag ändå bortsett från alla tråkiga Varför, alla icke-rumsrena Varför, alla osmarta Varför samt alla Ursäkta-men-är-du-tappad-bakom-en-vagn(?) Varför.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home