Tuesday, January 24, 2006

Huvudet ska man använda till tre saker: Tänka, nicka och försöka se vettig ut inför allmänheten. Man ska inte använda det som stötdämpare. Dumt nog kom jag fram till det här lite väl sent, för stötdämpare var precis vad mitt huvud agerade som igår. Det hade varit helt okej om det vore åt något/någon vettig, typ ett marsvin som ramlat ut ur ett flygplan och skulle slå sig om min skalle inte var i vägen, eller alternativt en snöbollskastande bästis som halkar på isen och behöver någon som lindrar fallet (ja, detta har hänt). Men inte åt kastruller som bestämt sig för att flytta hemifrån i samma ögonblick som jag öppnar skåpsdörrarna i köket. Dock var det precis vad som inträffade. *PANG DUNK* "AAAJJJJ J#VLAR!!" Var tog mina snabba målvaktsreflexer vägen? Jo, de hade fullt upp med att fånga saftkannan i PLAST! Det känns tryggt att veta att jag prioriterar de viktiga sakerna här i livet. Resultatet av detta högst osmarta beteende blev tre bulor och en reva. Det ömmar kan jag säga. Jobbigt är med att jag inte kan lyfta på ögonbrynen utan att svära ramsor i smärta. Alltså är det ingen flörtande på G för min del, för hur trevlig är man om man viftar på fransar och bryn åt nån hotting och sedan svär en ramsa rakt på dem? Kan kanske ge fel signaler.

Idag är det en månad efter julafton. Det innebär att jag har namnsdag idag. I alla fall om jag låtsas att jag stavar mitt namn med K. Det uttalas någorlunda lika. Eller?

2 Comments:

Blogger Pytti said...

AAAAAj vad ont!!! Hoppas dina kastruller sköter sig i fortsättningen! Så här kan det faktiskt inte fortsätta. Grattis på namnsdagen!

6:32 PM  
Anonymous Anonymous said...

Egentligen är det väl elakt att skratta åt någons smärta, men du skrev om det på ett så roligt sätt att jag måste göra det ändå. *ler* Du får nog skälla ut kastrullerna nu... =)

2:10 PM  

Post a Comment

<< Home