Tuesday, November 21, 2006

Grannmysteriet lever i högsta grad vidare. Under dagen har jag studerat Eskilstuna kurirens nätupplaga, men inte funnit något som kunde tänkas passa in. Förrän nu, men jag hoppas ändå verkligen att jag har fel, annars är risken stor att jag: 1. Brukar våld på Mr X genom att kastrera honom långsamt och ja... det kanske räcker? 2. Flyttar härifrån utan att ens packa, för det här skrämmer faktiskt en ganska så hårdhudad Ica. 3. Blir en galen granne som sitter klistrad vid titthålet och terroriserar min hyrsevärd med otäcka samtal tills han vräker det som jag inte kan finns namn på, men äckel passa ganska bra in.

Nåväl. Nu var det så här att Ica stod och lagade mat (kors i taket) och hörde det vanliga taktfasta bankandet på dörren mittemot. Knallade till titthålet och kollade ut, suckade och funderade på om jag skulle gå ut och säga att innehavaren av lägenheten sitter i kurran och kan inte öppna. Döm om min förvåning när dörren öppnades och mannen kom in i lägenheten.
Som den extremgoda hyresgäst jag är gick jag givetvis och ringde min lilla hyresnisse. Han blir alltid lika trevligt chockad av det jag har att berätta när han ringer. Nu sa han att då får ju givetvis polisen kontaktas. Jag såg aldrig till någon polis, vilket jag på ett sätt tyckte var lite skönt i fall dessa män nu lämnade lägenheten innan polisen dök upp och jag då fick stå med mitt fantiserade skägg i brevlådan.

Efter en väldigt trevlig volleybollträning cyklade Ica hem och förvånades ännu en gång. Det lyste nämligen i den lägenhet som ska vara obebodd för tillfället. Det känns ju lite suspekt. Därför har jag under kvällen åter besökt E-kurirens nätupplaga och endast detta kan stämma in. Grabben sist i artikeln arresterades i söndags och blev satt på fri fot(!!!) idag.
Eftersom jag inte hittade någon direktlänk till artikeln tar jag helt enkelt och klistrar in den här. Den är med andra ord från www.ekuriren.se

Det som jag antar handlar om min trevliga granne har jag gjort i fet stil. Detta är nu bara mina egna teorier som jag tycker verkar stämma alldeles för väl, men jag vill inte leka farbror Blå, och hoppas jag har fel.


Tre män fortfarande misstänkta för kvinnobrott
De tre män, 81, 34 och 35 år gamla, som vi berättade om i gårdagens tidning som greps och anhölls i helgen för olika brott mot kvinnor är fortfarande misstänkta. Två av dem är nu häktade, en är försatt på fri fot, men fortfarande misstänkt.
Det var i helgen som polisen fick gripa tre olika män, misstänkta för våldtäkt mot tre olika kvinnor. En av männen var då dessutom misstänkt för grov kvinnofridskränkning.Sent på måndagseftermiddagen häktades den 81-årige mannen på sannolika skäl misstänkt för våldtäkt. Polisen är mycket förtegen om fallet, men har berättat att det handlar om övergrepp mot en yngre släkting, dock inget barn.På tisdagseftermiddagen, häktades man nummer två. Han är 34 år gammal och var när han anhölls i helgen misstänkt för både våldtäkt och grov kvinnofridskränkning mot en 47-årig kvinna. I misstankarna mot mannen ingår också brottsrubriceringar som misshandel och olaga hot och 34-åringen häktades under tisdagseftermiddagen.

Man nummer tre, den 35-åring som är misstänkt för att ha drogat och våldtagit en kvinna som följde med honom hem från restaurang Blå Ängeln på natten mot söndagen - försattes på fri fot på tisdagen.- Han är visserligen på fri fot nu, men är fortfarande misstänkt, poängterar Svante Melin på länskriminalen. Vi avvaktar svar på olika prover.

2 Comments:

Blogger Louise said...

Ojojoj, Blå Ängeln är inte att leka med. För något år sedan flyttade ett gäng studenter in i en lägenhet ovanför Blå Ängeln och en vecka senare var det skottlossning utanför deras port. Jag tror inte att någon av dem bor kvar i stan :)

4:18 AM  
Blogger Pytti said...

shit, där har jag bott i sisådär åtta månader. tur att jag kom därifrån med huvudet på plats.

5:47 PM  

Post a Comment

<< Home