Thursday, November 17, 2011

Var ska det sluta?

Under helgen som gick befann jag mig på landet och ömsom flöt i en badtunna med 40-gradigt vatten och ömsom delade säng med två vovvar och en katt. I badtunnan hade jag dock sällskap, och båda gångerna, fast med olika sällskap, kom jobb upp. En 21-åring yngling vid min ena sida berättade en smula imponerat om en 35-årig kille som haft tio olika yrken. Där började jag fundera och kom fram till att jag inte ens fyllt 30 än (men det är på intågande), men haft följande yrken (nu räknas då endast dem som jag faktiskt fått lön för. Ideellt tjafs tar för mycket utrymme):

- Jobbat i stall
- Förskollärare
- Rullstolsmontör
- Truckchaffis
- Lagerarbetare
- Melonlådevikare
- Fruktplockare (pumpor och vindruvor)
- Välgörenhet för hjärtsjuka barn
- Lärare (låg-högstadie i allt från gympa till matte och sexualkunskap)
- Radiopratare
- Ad-assistent
- Bibblobitch (vilket då innebär helpdesk och studentvakt)
- Telefonförsäljare (aldrig aldrig igen)
- Telefonintervjuare (snäppet bättre än ovanstående)
- Frilansjournalist
- Elevassistent
- Resurslärare
- Brevbärare
- Webbredaktör
- Personlig assistent

... och nu ska jag ut och köra spårvagn på heltid efter massa tester, granskningar och intervjuer. Min stilla och inre fråga är följande: var ska detta sluta?

Inte konstigt att man känner sig en smula utslagen ibland

0 Comments:

Post a Comment

<< Home