Friday, October 14, 2005

Hjälp!!! Den härliga blånagel som jag borrade hål i i juli har nu flyttat hemifrån. Kändes lite konstigt på träningen igår, men inget man lägger vikt vid när man ska koncentrera fötterna på att jönsa upp och ner och snurr med en bräda inblandad. Dock när jag kom hem fick jag känslan av att ha en lös tand på tån och plötsligt lossnade hela nageln. Under finns en antydan till ny nagel, som inte vuxit rakt fram utan neråt! så därför är även den nageln sprängfylld med blod. Både på ovan- och undersidan. Det ser måttligt trevligt ut och om jag inte vore så förbenat äckelmagad hade jag publicerat en bild på eländet. Hur får man upp en tånagel som bestämt sig för att angripa hela stortån och inte alls skydda resterande ömtålig hud längre fram på tån?

Idag började vaktmästaren angripa buskarna utanför strax innan åtta till och med. Då hade ju i och för sig redan Johanna ringt och väckt mig, men buskansningen satte helt klart stopp för fortsatt sovmorgon. Så nu är man uppe, uttråkad, med tvätt i maskinen och ca 1500 sidor historia att läsa.

5 Comments:

Blogger SkäggMike said...

AAH!! Jag måste säga att du är grymt bra på att beskriva äckliga saker. :P

Jag kommer ihåg under min fotbollskarriär, då jag lyckades ha för små fotbollsskor och också fick dubbla blånaglar. Det är typiskt otäckt när de lossnar faktiskt. :(

10:40 PM  
Blogger Lotten Bergman said...

Jag vill se bild på äcklet!

11:06 PM  
Blogger SkäggMike said...

Lotten, då skulle du ha varit med på gårdagens fest. Ica visade gladeligen upp äcklet. Fast jag vågade inte titta. :)

12:52 PM  
Blogger Johanna said...

är det sant att du har en rebus på armen?? vem gick runt och ritade på oss??

10:01 PM  
Blogger Johanna said...

är det sant att du har en rebus på armen?? vem gick runt och ritade på oss??

10:01 PM  

Post a Comment

<< Home