Friday, October 07, 2005

Jag tror jag ska lämna in en anmälan (haha, det ska jag faktiskt som eximination i denna kursen iofs) till... ja, vem till vet jag inte. Men jag vill klaga. Vi måste ha världens kallaste skola. Det är oktober och varmare ute än inne. Jag satt med vantarna på och hackade tänder idag. Det ger mig otroliga inlärningssvårigheter då jag inte hör annat än mina tänder slås mot varandra.

Nog med gnäll, och över till nervositet. Morgondagens landskamp ger mig lite smärre bubblingar i magtrakten. Skadelistan är ju lika lång som en afganhunds päls. Och det är långt för er som inte är insatta i hundar. Med risk för att bli ztenad zörjer jag inte Zlatan om han uteblir. Eller, äsch, han är duktig. JAG VET, men han behöver bli liiite mindre ego kanske. Nåväl, jag oroar mig för mina två älsklingar Larsson och Mellberg, de är mina sötnosar som okej, inte bara är trevliga och titta på utan även förbannat bra spelare. Jag kan nästan bli religiös för en dag bara vi vinner imorgon. Dessutom kommer jag bli värsta party poopern om vi inte vinner. Då kommer jag supa mina sorger under bordet och då med andra ord somna på samma ställe.

Sitter och spenderar min fredagskväll framför Lilla Melodifestivalen trots att jag inte ens ska upp och jobba imorgon, men jag har en väl dolt förkärlek för musiktävlingar med duktiga barn. Antagligen sitter jag mest och är avundsjuk (passande att Nanne just i denna stund framför låten med just den titeln) för att jag själv så gärna ville vara med i sånt när jag var liten. Trots att jag inte kan ta en ton och inte heller på den tiden kunde dansa. Jag och min dåvarande bästis Lotta planerade och övade i evigheter när vi fick höra att det skulle komma ett program som hette småstjärnorna. Vi var bäst och såg oss vinna hela altet, tills det visade sig att de hade en övre åldersgräns på 12 år. Där missade tv och nöjessverige världens bästa uppträdande av E-type och Dee. Jag är fortfarande svag för E-type och kan fortfarande alla texter från hans första album. Längst vi kom var till ett framträdande inför hela skolan. I åttan. Då allt redan var pinsamt som det var.

1 Comments:

Blogger Lotten Bergman said...

Du borde se matchen med mig. Jag är så bekymrad. Hur ska de klara sig? Mellberg, Mellberg, varför har du övergivit oss? (Det där var ett bibliskt citat, kan du din bibel? Jag verkar bara prata vise män och bibliska ting i din blogg. Samt fotboll. Äsch, åh, nu blir jag bekymrad igen.)

12:01 AM  

Post a Comment

<< Home