Friday, September 23, 2005

Nu ska jag uttrycka mig milt: Jag är en smula irriterad.
Nu ska jag uttrycka mig sanningsenligt: Jag är jävligt förbannad.
Så, nu var det sagt. Tycker dessutom det är ganska befogat. Redovisning av vår dumma webbplats, vår sugiga slutrapport och vår ogjorda opposition. Började i onsdags med att gruppen vi skulle opponera på drog sig ur. Vi skulle jobba med det hela onsdag eftermiddag. Onsdag kvällr inger min föreläsare och ger oss en ny grupp. Jag försökte kontakta min grupp på alla sätt utan någon som helst respons. Därför struntade jag i det. Idag hade vi inget att opponera och ingen oppositionsrapport. Kändes föga bra. Dessutom: Hoppsan, ena tjejen har haft en dålig dag igår, och vill inte komma idag. Hoppsan två, andra tjejen dyker inte ens upp. Skickar inget mess, hör inte av sig. Så där står jag vid redovisningstillfälle med Grabbarna Grus och undrar vad vi gör där egentligen. Webbplatsen var bra. Slutrapporten blev fett sågad. Som att det var något nytt. Citat från en av mina gruppmedlemmar vid avsked efter förudmjukelsen "Ja, men då lägger du upp vår nya, bearbetade rapport på forumet?"
Hade jag haft en yxa, en stålhättssko, en vad fasiken som helst hade han fått väldigt ont. Hur kommer det sig att jag alltid hamnar i sådana grupper?
Slutligen vill jag inte skriva någon kursutvärdering för detta är den sämsta kurs jag någonsin gått, och ska jag vara ärlig i utvärderingen har jag inga lysande framtidsutsikter. Jag börjar nämligen fortsättningskursen med samma två lärare på måndag.
Sist och mest retfullt är att våra underbara lärare hade lagt upp det schemat de hade FÖRRA året inför kursen nu, "bara för att ha något att lägga up". Det riktiga schemat som ska följas publicerades igår. Jag var väldigt nära att slänga en stol i huvudet på dem. Tyvärr sitter stolarna fast. Jag har vart på jobbmöte för båda mina jobb denna veckan och åtagit mig pass som jag kan jobba enligt mitt skolsschema. Det gick åt fanders nu.

Men inte gräver vi ner oss för det (jag saknar en spade). Nu ska jag kolla på den nya fotbollssåpan på Ztv och gruffa över könsdiskriminering.

1 Comments:

Blogger Johanna said...

Åååh vad jag lider med dig! kände exakt likadant efter den skitkursen!!!

Undrar hur många som faktiskt är nöjda på den kursen. Enligt lärarna är den ju alltid så älskad men jag känner ingen som inte sågat den i utvärderingen..knasigt...

Vi ses imorgon hoppas jag! blir skojigt. vi kan spy galla över "inforrrmatiooonsarrkitektuuur" (överklassvsenska). De kan stoppa upp sina "skarpa projket" nånstans....

1:22 AM  

Post a Comment

<< Home