Wednesday, November 02, 2005

Onsdag. Vad betyder det mer än att jag stänger på jobbet, det inte är nåt bra på tv och det är bara två dagar tills jag får träffa min hund? Ingenting.

Jag har förvånats idag, och äcklats. Kan ni ens ana hur mycket skräp och damm och hår coh äckel som ligger i datorns tangentbord? Jag gick lös på bibblos datorer innan öppningstid utrustad med nån form av tops, våtservetter, torkservetter och nån tryckluftsspruta. Och vad det flög damm. Jag nös flera gånger och försökte förtränga alla äckliga händer som vart där och hårat ner vars partiklar jag nu inandades. Blä. Kände mig lite duktig iaf.
Möte bland ordinarie bibblotanter idag. Med andra ord bara förvirrade studenter bakom disk. Vad pajar då? Inte datorerna (det fixar vi), inte skrivaren (det fixar vi), inte kopiatorn (det fixar vi). Nej, då pajar den jäkla kassapparaten! Luckan funkar inte, allt lyser ERROR med stora bokstäver plus att den skriker öronskärande. Så nu måste allt skrivas upp och jag får sitta här som en securitas wannabe och vakta vår nu öppna lucka med synliga pengar.

Ska knalla ner till akademibokhandeln idag och stryka mig från listan. Jag är snål. Dessutom ska jag till stockholm på fredag. Det gör mig mer snål.
Jobba nu till 13, knalla på stan och inhandla röd färg, hårfärg och lite sånt, hem, till träningen, träna, till jobbet, jobba lite till, stänga bibblo, hem igen, topmodel (ja, det finns inget annat!) sooooova. Blev visst jobb både imån och på fredag med. Synd att man inte blir rik på kuppen.

Söta Jensvännen skickade foton från Kosovo. Såg inte lika farligt ut som jag trodde, och Jens var så fin i sina kamoflagekläder :)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home