Saturday, December 17, 2005

Man ska visst inte ropa hej förrän man kastat stenen genom radhusfönstret.
Att folk inte har vett att gå när man stänger. Förra lördagen låste jag och Johan av misstag in någon, och denna lördagen fick vi tjata ut två killar. Att de inte själva kunde förstå att de inte skulle lyckas med en bra power point på två minuter när de inte ens kunde grunderna. Så något muttrande cyklade jag i kylan till forever för att träna. Plötsligt dog musiken, men det gjorde inte så mycket, för de har massa nya tidningar som jag inte läst. Körde lite styrketräning efteråt och då kom lilla receptionisten och jag frågade då lite försiktigt om hon ville sätta igång musiken igen. Det var dock inget hon var sugen på eftersom de stängde klockan 15. Klockan var vid detta tillfälle kvart över tre. Pinsamt ursäktande skyndade jag mig bort och ursäktade mig lite extra på vägen ner. Där fick jag för att ha klagat på studenterna.

Jag var icke vid mina sinnens fulla bruk igår. Skulle beställa en julklappsbok på nätet. Hittade massa som jag beställde. Glömde dock julklappen. Och i stan finns den inte inne nånstans. Attans, bara att gå in och göra en ny beställning. Ibland undrar jag om min hårfärg fräter på min hjärna eller om jag bara är i akut behov av jullov och hjärnförslöing.

Är det bara jag som inte förstår varför de visar Harry Potter på engelska på fredagskvällen, och sen visar Harry Potter på engelska även på lördagseftermiddagen? Hm, okej, för barn ena tiden och övriga andra tiden, men borde den inte vara på svenska vid denna tiden då? Så var det ju förr i tiden. Men, kanske är för dyrt att köpa in filmer så vi kör samma två dagar i rad och hoppas att det inte finns nån med så lite liv att de befinner sig vid tv:n vid båda tillfällena. Hej! Var kan jag skriva under på "Hon utan liv"?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home