Thursday, December 01, 2005

Jag sitter i min lägenhet invirad i massa filtar. Inget plugg som är akut, har cola light i kylen, är färdigtränad och jag fryser inte. Med andra ord borde allt kännas perfekt och jag borde stanna här. Dock ska jag snart ge mig ut i bajsvädret(förlåt mitt otroligt mogna ordval, men jag avskyr verkligen snö!) och förflytta mig till bibblo för en civilicerad personalfest. Kan bli intressant. Tyvärr tyvärr är Cissi sjuk, alltså ingen utgång i Västerås med övernattning, utan ensamt party party med bibblotanterna där hälften är på tjocken och inte kan inta alkohol och andra hälften måste hem till man och barn i tid och kör därför och kan på så sätt inte heller inta alkohol. Hoppas det finns många snälla och trevliga studentvakter i Västerås. Och jag vill inte vakna bakfull imorgon, vilket jag gjorde idag. Jag och Maja tog tre öl. Det ska man väl klara som kvinna? Men nejdå, jag var ganska kalaskul när jag väl kom hem och då hade jag dessutom slagit hastighetsrekord på cykelturen hem då kylan var väldans påtaglig. Sedan fick jag sitta och prata med mig själv på sängkanten innan det var riskfritt att lägga sig och nana. Trevligt initiativ att sälja korgar med popcorn ute. Det var gott.

Jag kanske borde försöka göra mig "snygg och attraktiv" som det stod på inbjudningskortet att man skulle vara. Jag tror inte fleecetröja, jazzpants, fluffiga rosa tofflor och en gul fleecefilt med Zoo-motiv hamnar inom den kategorin.
Oj, måste ju slå in julklappen! Den höll jag på att glömma. Jag vill inte ha tandborstar.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home