Sunday, February 26, 2006

Enligt mig är söndagar en överflödig dag. Jag gör verkligen ingenting dessa dagar. Tragiskt men sant. Dock hade jag väl planerat att söndagar ska bli mina riddagar när snön kan överge landet och fly(eller smälta). Idag är dagen H, eller dagen F beroende på om man vill se det som dagen Hockey, eller dagen Final. Jag tycker det är dagen HF: HockeyFinal. Tyvärr kommer den nog ses i ensamhet och utan en enda öl. Helt fel. Jag får väl bygga upp en läktare packad med gosedjur eller något för att rätt stämning ska infinna sig.

Jag tror mitt förflutna jagar mig. Drömmar på drömmar kantar nätterna med svettattacker och bultande hjärta. Dumt av mig att drömma så tycker jag, men likt förbannat gör jag det. Kan man inte drömma om disneyfilmer, evig chokladkonsumtion och drömprinsen på en vit springare istället? Skräckinjagande på sitt sätt ja, men inte alls inom samma storlek.

Uppdatera sin blogg en söndag är helt meningslöst. Då får man ju till och med svart på vitt att ingenting händer.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Vi saknade dig igår! Heja Sverige!

2:18 PM  

Post a Comment

<< Home