Wednesday, March 01, 2006

Livet är aldrig nere med en ballong sa en ovanligt gul björn med liten hjärna en gång. Det har han rätt i. Skulle man gå ut med en ballong idag skulle man nog hamna på månen. Ute har värdet nämligen beslutat sig för att terrorisera oss hederliga människor med ännu mer kyla och snö. Jag har sagt det förut, jag säger det igen, och jag kan upprepa det trettio miljoner gånger: Jag HATAR kyla, snö och vinter. Vid hemkomst idag såg jag ut som en extra frusen dalmatiner med mascaraprickar i hela fejan. Detta uppskattas inte av undertecknad.

Ny kurs är kanske precis vad som behövs, men behöver vi göra fler målgruppsanalyser? Behöver vi fråga mer folk om upplägg? Lär vi oss något på att läsa Iprens bipackssedlar (ja, förutom att man inte bör ta dem som gravid och att de kan ge hjärnhinneinflammation)? Jag vill skriva, skriva, skriva! Jag vill inte anpassa saker och göra dem fina. Det är nämligen något jag suger på. Jag vill bara skriva. Kan jag inte få det? Nej, troligtvis inte.

Dagens lärdom: Att generalisera och att skämma ut sig ligger förvånande nära varandra.

3 Comments:

Blogger SkäggMike said...

Nog för att Nellan vet hur man gör bort sig, men det var ju faktiskt inte det jag sa. :P

Kalle är konstig...

6:28 PM  
Anonymous Anonymous said...

haha känner igen mig där. går vi inte en utbildning där vi ska lära oss skriva?? så har iaf jag förstått det. målgruppsanalyser och utprovningar börjar bli ganska uttjatat nu. särskilt när jag inser att jag har glömt bort hur man skriver... 18mars ska jag och maja ha kalas. boka in det i din kalender! kram

8:14 PM  
Blogger Ica said...

Luggis- jag har redan bokat in det :) du sa ju det när vi såg på sylvias sist :)

mike- jo, jag vet att nellan är bra på sånt. konstigt att kalle inte hörde vad du sa nu när du inte har så mycket skägg att mumla i.

9:46 AM  

Post a Comment

<< Home