Saturday, October 07, 2006

"Dina vader är ett katastrofområde!"
"Tack. Några mer smickrande saker du kan komma på?"
" Ja, axlarna, häcken, ryggen, låren och nacken är likadana."

Jag och min massör är överens för det mesta. Eller aldrig. Han säger jag ska slappna av medan jag menar att jag alltid är avslappnad. Han anser att han ska få betalt för att massera medan jag tycker han borde betala för misshandeln. Han menar på att jag är en mästare på att fuska i saker man inte ens kan fuska i medan jag anser att jag aldrig skulle få för mig att fuska. Jag tycker bara det är hopplöst omöjligt att han ens kan begära att jag ska ligga med både häck och höfter i bänken medan han försöker få mitt ben att fixa en nittio graders vinkel uppåt. Vad tror han att jag är? En rysk lindansös? Jag är väl lika nära det som Bush är att få Nobels fredspris. Men på detta tycker jag faktiskt väldigt bra om min massör, även om han säger till mig att andas när det verkligen inte är att tänka på, samt fnissar onskefullt när det är är uppenbart att det gör så ont att jag inte kan tala och intresserat säger att jag ska berätta mer. Dessutom är han en av de få som tillåter mig att skrikasparkaslå flera gånger under en och en halv timme och dessutom uppmanar mig till det. Dock vet ju alla som känner mig att det är på tok för långt under min värdighet att syssla med sådant. Bah. Sist men inte minst är det få som dessutom får en privat stylist i sin massör. När jag steg upp hade jag en frilla som påminde om Albert Einsteins där man kan tänka att han dessutom stoppat fingrarna i en stickkontakt. Herr Massör menade på att det tog fram mina spända drag i vader och ansikte, samt att han hade bara en känsla att det här var "rätt" frilla för mig.

Det var med andra ord väldigt trevligt att på lätta fötter dansa in på Systembolaget med en kropp lika samarbetsvillig som ett spagettisnöre och ett hår som fått en elstöt samt ser ut att inte ha tvättats på sisådär ett år. Dessutom luktade jag som ett gigantiskt jenka-tuggummi. Nummer 172 blinkade i taket och jag hade lyckan att trycka fram 201. Spagettisnöret gick raskt från överkokt till al dente med möjligtvis lite ånga framkallandes ur öronen. Till detta måste ju alltså tilläggas att vi har två kassor öppna på systemet med två kassörskor som uppenbarligen gått en gå-inte-in-i-väggen-utan-ta-allt-lugnt-och-stilla-kurs plus Hultets samtliga russin som inte kunde hitta pengar, promt skulle ha exemplaret i skylten samt slarvat bort sin rullator bland likörerna.

Eftersom kvällen blev väldigt sen hos de små underbara utrikiskorna (jag förlorade stort igen i fotbollen på play station, men det beror enbart på att Arsenal blev snott tidigt och jag fick bli barcaspelare) kom jag verkligen för sent i säng där det dessutom låg en lång och stor hund som inte lät mig få någon plats. Därav ingen sömn förutom vid nio på morgonen vilket gjorde att Ica försov sig till massagen. Nu ligger Ica väldigt efter i sitt schema och bloggen gjorde ju inte det hela bättre.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

den dagen som bush får nobelsfredspris, den dagen ÄR du balettdansös på högsta nivå. (stor chans/risk)

12:14 AM  

Post a Comment

<< Home