Wednesday, November 22, 2006

Är det inte så att man ibland kan känna att rättssystemet i vårt land är lite snevridet? Eller är det bara jag?

Jag bor nu mysigt och trevligt bredvid en mycket gemytlig våldtäktsman. Som jag sa till Maja innan får jag verkligen hålla mig för att inte gå och bajsa in genom hans brevinkast. Alternativt lägga in hundbajs, eftersom jag vill inte slösa mina dyrbara resurser på honom. Det som stod i tidningen var helt sant. Det var min granne. Min granne som nu är satt på fri fot, tillbaka i lägenheten och som får Ica att gå och kolla så hon låst överlåset sju gånger på en natt. Många gånger har jag skrivit om mitt lilla ghetto och ändå känt att det legat någon charm över det hela. Ghettocharmen så att säga. Nu hänger här bara en illaluktande hinna som lägger sig som kletigt fettdrypande spindelnät över hela huset.

Jag blir så fruktansvärt förbannad. Jag vägrar bli rädd för det här. Jag gör det bara inte! Det jag mest känner för är att agera extremt moget genom att bomba honom med små skrivna lappar om hur vidrig han är, bajsandet har jag redan skrivit om, kasta ut hans fula matta genom fönstret, kasta in halvrökta fimpar till honom så han också får känna på hur det är att få stinkande rök in i lägenheten. Men mest av allt har jag nog lust att attackera något utstickande föremål som befinner sig typ mellan knä- och navelhöjd med något extremt spetsigt föremål. Okej att jag vägrar bli rädd för honom, nu har jag istället lyckats göra mig rädd för mig själv genom att uppenbarligen visa att jag har en väldigt sadistisk sida.

Mogen som jag dessutom är ringde jag min hyresnisse och sa att åker inte han ut så flyttar jag, och då har du ingen som informerar mer om skumma saker. Han höll ju med om detta och sa att Mr X åker ut oavsett vad som händer. Tyvärr kan detta ta sin lilla tid. Tyvärr kan jag behöva bo granne med honom i tre månader till. Tyvärr kan polisen inte ha honom isolerad under tiden. Tyvärr måste jag med andra ord gå och behärska mig i tre månader. Tyvärr är det ju jag som åker fast om jag beväpnar mig med kniv enbart i syfe av självförsvar.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Plötsligt känner jag att min granne inte är så farlig. Flytta till Sävsjöström istället... Det är ju gemytligt.
Men alltså, fy fan vad otäckt... Inte för att du ska behöva vara det, men var försiktig.

Msn... låter mycket komplicerat. Jag ska se vad jag kan göra. Tills vidare kommer jag att då och då under mindre intressanta arbetsdagar snoka lite på din blogg och se så att allt är ok med dej.

Kram från business woman

4:17 PM  
Blogger Pytti said...

fy va otäckt! usch!

5:44 PM  
Blogger Louise said...

Jag håller med föregående talar men mest var jag här för att informera dig om att jag har gjort den där illustrationen du efterfrågade :) Länken finns i kommentarerna på min blogg.

4:10 PM  

Post a Comment

<< Home