Friday, July 06, 2007

En bra skylt säger allt

Varje dag passerar jag den här skylten. Vem går dit? Måste man boka tid? Är det lång väntetid?
Vem är stället döpt efter? Bor han där? Är han kusin med Dr Snuggles? Undra om han behöver någon marknadsföring. Man skulle ju kunna ställa upp med en klatchig slogan typ. Dr. Mental- När ångesten är total eller kanske Dr. Mental- Gör din självkänsla kolossal eller varför inte Dr. Mental- Både nära och global, möjligtvis Dr. Mental- Alltid lika central.

I egen åsikt tycker jag att skylten måste vara den bästa på länge. Men jag vill veta mer om den. Det kanske inte är så uppskattat att man går och knackar på och frågar. Men varför varför varför har de döpt stället till det där?
Dr. Mental, vilken förtroendeingivande snubbe.

14 Comments:

Blogger SkäggMike said...

Det märks att du har tänkt mycket på det här.

Jag tycker att du ska knacka på och fråga vad är för en typ av inrättning.

7:24 PM  
Blogger Ica said...

Jag har tänkt mycket på skylten... men inte på hans slogan. Mental var riktigt bra att rimma på :)

Hm, men tänk om det bor en doktor Mental där. Då kommer jag ju bli ofrivilligt lobotomerad

7:39 PM  
Anonymous Anonymous said...

Haha!! Lövli skylt måste jag säga! :)

7:55 PM  
Blogger Unknown said...

Haha! Du måste ju ta reda på vad som händer innanför de väggarna!

5:34 PM  
Anonymous Anonymous said...

Men du måste undersöka?! Det kan ju vara värsta historien bakom den där doktorn. En vansinnig man som lobotomerar mördarsniglar. Eller nåt.

5:57 PM  
Blogger Ica said...

Johanna: sure thing

Åsa: Jag vet!

Christina: Det avgör saken. Jag måste få veta. Man kanske kan lägga en lapp i postlådan om lite info. Måste fråga chefen om jag får göra så, eller om jag får sparken då.

6:15 PM  
Blogger Lotten Bergman said...

Nämen kolla vad jag har hittat:

DevlJoes kompis DR. mENtAl.

7:51 PM  
Blogger Lotten Bergman said...

Nä dra på trissor! Doctor Mental har förstås en blogg också.

7:53 PM  
Blogger Lotten Bergman said...

Aha. Det är en drake..

7:56 PM  
Blogger Ica said...

Lotten: Cool ju!

8:08 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jag tror att det här är "Dr Mental": Sveriges mest anmälda läkare. Han verkar ju husera i dina trakter...

8:36 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hm, länken verkar inte fungara. Nytt försök: Sveriges mest anmälda läkare

8:42 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hej !
Googlade på Dr Mental och hittade dig! Jag ville veta mer om denna skylt som jag själv hittade igår.
Om du vill kolla in mitt fynd på min stentorpsblogg
www.stentorp.wordpress.com

2:23 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hoppas föresten att du ser kommentarer på så här gamla inlägg!!

2:24 PM  

Post a Comment

<< Home