Wednesday, July 08, 2009

Har du problem med skalbaggar i silon?

Givetvis när jag fick syn på vad jag skulle dela ut för extremroligt utskick om nåt insektsmedel till hela rundans bönder kom jag att tänka på ett klassiskt citat från Yrrol som innehåller fru och gräsfläckar. Men det var inte bara jag som fick underliga tankar om denna rubrik. En kollega associerade helt ogenerat till en finare omskrivning av om man drabbats av flatlöss. Kallas det att jag har snuskig fantasi om jag säger att jag inte kunde säga emot honom (för första gången på tre år.)?

Med andra ord är jag tillbaka på mitt trevliga sommarjobb i min lilla gula bil, Albert. Han har blivit lite ringrostig och har nu inte enbart bucklor som jag åstadkommit utan nu får han väldigt lätt motorstopp om man svänger lite för intensivt åt vänster. Det kan vara lite jobbigt när man ofta ska vända relativt hastigt mitt i vägar. Igår tog jag en smärre omväg och hamnade väldigt fel under en u-sväng i en fyrvägskorsning. Motorstopp där var inte uppskattat av varken mig eller mina medtrafikanter.

Min trevliga tant som alltid bjöd på mörk choklad och klistermärken med djur och som diskuterade journalistik och tårgas i samma mening har visst gått och ramlat av pinn under våren, vilket är väldigt sorgligt.

Annars är allt precis som vanligt. Jag blir numera kallad Muppen av oförklarliga skäl, blir attackerad av hundar i alla storlekar, räknar fel vid frimärksförsäljning och råkar köra i alldeles för stora vattenpölar med öppet fönster. Idag höll jag dessutom på att klippa en grävling. Det har aldrig inträffat förr.

Nu har jag inte sovit middag på tre dagar och befann mig på after work med volleybrudarna igår vilket gav upphov till något skadad sömn. Med andra ord vandrar jag omkring som en zombie just nu, och det resulterade att jag fick åka nercabbad amerikanare genom stan under eftermiddagen. Fråga mig inte hur det gick till, men hem kom jag till slut, och det kan ju alltid vara trevligt. Fortfarande utan skalbaggar.

3 Comments:

Blogger Johanna said...

Klart att första tanken var Yrrol när man läste den rubriken :) Den andra tolkningen var iofs inte helt fel den heller. Vad jag inte förstår är hur du hamnade i en nercabbad amerikanare för att du vandrar runt som en zombie. Jag som är regnloj i huvudet kanske. Hälsa Albert och vattenpölarna!

12:54 PM  
Blogger Ica said...

Jag menar det :D

1:17 PM  
Anonymous Lena said...

Jag är förvånad att se att en sån flitig skrivare som du inte har skrivit på flera dagar - eller, typ veckor! Blir du månne utmattad av allt postutdelande?

I alla fall är det nog, i ditt fall, inte otroligt att lite snuskig fantasi kan klandras för vissa misstolkningar. Jag, oskyldig som jag är, tänkte genast på tvestjärtarna i vår brevlåda - funkar medlet på dem också tro?

10:20 AM  

Post a Comment

<< Home