Monday, May 18, 2009

Måndagsgriller

Otroligt intellektuell dialog mellan mig o Fjant.

I: Idag har jag kört ut Året runt. Har du fått någon?
F: Nej, jag prenumererar ju inte längre. Köper bara nummer då och då.
I: Eh… okej, pinsam.
F: Äh, är väl inte lika pinsamt att köpa nummer då och då av en tanttidning än att prenumerera?
I: Näe, kanske inte. Jag läser dem ju hemma, men jag skyller ju på mamma. Du kan ju inte skylla på Daniel.
F: Haha.
I: Eller jo, han vill åt recepten, eller Mitt bästa tips. ”Hur ska jag få bladen på mina blommor så gröna? Jo, du tar fem skedar citronsyra och fem skedar bikarbonat sedan ställer du det i kylen i fem år och duschar sedan dina växter lätt.” Alltså. Jag fattar inte det där med de där tipsen. ”Hur får jag bort en fettfläck” och så har de femhundra olika förslag med olika grejer de smetar på. Jag menar, hur kul är det om du är rädd om låt oss säga en tröja att smeta in den med smörextrakt? Hur fasen kommer de på allting?
F: De får det från farmors mormors mors mamma.
I: Ja, men hur kommer DE på allt då?
F: Jomen du vet, det var förr i tiden innan det fanns någon tv. Då hade de inget annat att göra än att sitta och experimentera med sådana saker.

Tur att livets stora frågor så lätt finner svar.

8 Comments:

Blogger Johanna said...

ROFLOL eller hur var det? :) *mohahahahaha*

7:22 PM  
Blogger Unknown said...

Hehe, underbar konversation måste jag säga.
Ett tips till Johanna ovan: det funkar också att skriva ROFLMAO ;)

10:42 AM  
Blogger Heléne Eriksson said...

Hehe, ni är sköna alltså.

12:45 PM  
Blogger Johanna said...

Såååå var det... kom inte alls ihåg utan chansade bara :) Tack Åsa!

5:07 PM  
Blogger Ica said...

Fjant- trodde du skämtade med den förkortningen. Tur att vi har Åsa :)

6:24 PM  
Blogger Johanna said...

Så dålig chansning var det väl inte?! :) Jag har ju ingen aning... Rolling on floor laughing out loud, inte såååå fel :)

10:31 PM  
Blogger Ica said...

Inte dålig nånstans, men jag trodde ändå du skämtade ;)

7:30 AM  
Blogger Unknown said...

Det känns mycket självstärkande att kunna skryta med sin nördighet ibland! (eeh). rolling on floor laughing my ass off ;-)

6:37 PM  

Post a Comment

<< Home