Tuesday, September 13, 2005

Det spelas fotboll i Eskilstuna idag. Womens cup, och jag är inte där. Kom på när jag knallade hem från träningen(japps, aerobicfjolleri) att Djurgården/Älvsjö skulle ju spela ikväll. Lite i senaste laget försökte jag övertala Mariah att följa med mig och kolla, men hon avböjde hastigt. Kanske jag inte kan klandra henne för eftersom hon är lika intresserad av fotboll som jag är av balett, och det vill säga extremt lite. Varför har jag ingen fotbollsentusiast här som skrikit på mig att "Nu ska vi på fotboll! På med vantarna och halsduken, nu ska vi skrika!" Önsketänkande kanske, även om jag inte vet om jag vill ha en så överdominant kompis, men varför inte.

För övrigt gjorde jag dagens goda gärning genom att rädda livet på en groda. Det kanske är lite att ta i, men han var på väg mot gatan och där löper han ju ganska stor risk att komma ivägen och bli grodmos. Med andra ord räddade jag hans liv när jag lyfte in honom i skogen igen, även om jag kan tänka att han förbannade mig för där var han ju för en timme sedan.

Imorgon ska de tre H:na ringas: H&M, hyresgästföreningen samt handelsbanken. Det kommer inte att inträffa med det schemat jag har, men man kan ju fundera på det lite så känns det bättre. Dessutom kanske jag borde prioritera min cykel som fortfarande är punkterad och gör mig dömd att promenera vart jag än ska. Det om något är tidskrävande.

1 Comments:

Blogger SkäggMike said...

Sugen på fotboll? Det är bara att ringa mig så kommer jag å skriker lite. :)

11:49 AM  

Post a Comment

<< Home