Thursday, September 15, 2005

Mitt Ica här ute i förorten är ganska trevligt. Alltid möts man av samma glada något bastanta lilla man som hälsar glatt. Det är oftast även han som har hand om paketutlämningen. Med andra ord börjar han snart tro att jag är shoppingberoende över nätet eller nåt. Som om jag kunde hjälpa att alla mina tekniska prylar går sönder samtidigt och H&M är väldigt sega i starten. I måndags var jag och hämtade ut min mobil och smög hem för att inte bli rånad av någon av alla de kriminella högstadieeleverna som man läst om i tidningen. Igår när jag stod och staplade upp böcker fick jag ett sms att jag hade kläder från H&M att hämta ut på samma Ica. Att alla som beställde samtidigt som jag fått sina kläder för flera veckor sedan hör inte hit. Med andra ord knallade jag ner idag igen (slog två flugor på smällen genom att lämna in min cykel med för lagning hos närliggande cykelgubbe.) och hämtade ut ett paket modell jätte. Nu var det inte snack om att smyga hem, eftersom paketet syntes rätt bra med dess storlek, så nu blåste jag upp mig så mycket jag kunde och vaggade hemåt. Väl hemma hade posten kommit. En avi: Du har paket att hämta ut på Ica. Jippie. Bara att knalla dit igen med andra ord. Fast det regnar ute, så jag avvaktar. Ligger dessutom helt i motsatt riktning till jobbet dit jag ska börja knalla inom alltför få minuter.
För övrigt passade alla mina kläder från H&M. Ett par brallor var lite små och ett par lite stora, men det gör ingenting. Bäst av allt var tofflorna. I dem ser jag nämligen ut som en väldigt välklädd gris.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home