Thursday, March 02, 2006

Dagen har väl inte börjat riktigt på bästa sätt, vilket oroar mig en smula eftersom jag ska klara av trafikvett, åka tåg och tunnelbana idag. Jag ska dessutom träffa familj och släkt, och då bör man INTE ha en otursdag. Det kan gå dåligt nog som det är. Sovmorgon är något jag lärt mig uppskatta nu när jag inte på så jättenaturlig väg kanske, men ändå, kan sova. Torsdag som det idag är var likamed sovmorgon. Vem vaknar strax innan sju? Jo, Ica, och även de som skottar snö med brummande motorer. Jag tappade tv:ns fjärrkontroll i golvet så batterierna dansade in under sängen. Det var väldigt jobbigt att hämta dem därifrån, men jag var så illa tvungen eftersom tv:n aktiverat sig själv på en finsk kanal, och det finns trevligare saker att lyssna på även om klockan är sju. Klarade smärtfritt badrumsaktiviteter som dusch och tandborstning utan större problem, även om jag fick tandkräm på min pyjamasjacka. Dock skulle jag kanske hållt mig undan datorn. Nytt jobbschema och jag kan inte jobba på måndag, så raskt gav jag mig på att maila alla studentvakter och be dem byta med mig. Enligt det trevliga lilla mailprogrammet uppstod ett fel och mailen skickades inte. Jag trixade lite, bytte plats på adresser, testade om och om igen. Alltid samma svar. Jag ville banka sönder min dator innan Micke snällt berättade att han fått en hel drös mail av mig. Jag skickade ut ett förlåt-mail som visst kom fram i dubbla upplagor. Det var med väldig tveksamhet jag greppade min hårfön i rädsla att sluta som en numera skallig blondin. Lycklig över att föningen gick bra knallade jag ut ur rummet utan att se mig för. Pang sa det i min tå och i högen med bokrea-böcker. Ännu en anledning att köpa pocketböcker. Vanliga gör ont att dunka tår i.
Det är inte med lugn i sinnet jag funderar på att jag idag ska klara vistas i trafik, åka tåg, tunnelbana och rulltrappa. Mycket kan gå fel där. Mina tuggummin tog slut!
För att lugna mig fyller jag i en lista. Jag är nämligen en listnörd som älskar fylla i sånt med den naiva tron att folk verkligen vill veta att jag älskar choklad, men avskyr chokladglass.

1. Vad heter du? Erica Elisabeth
2. Vad är det för färg på byxorna du har på dig? Mörkblå
3. Vad lyssnar du på just nu? Snap-The Power. Fick nämligen nostalgikänslor och behövde spela min absolute dance classics.
4. Vad gjorde du igår kväll? Tränade aerobic dans, kollade på film och läste
5. Vad var det sista du åt? Choklad antar jag. Det brukar vara så.
6. Hur är vädret hos dig just nu? Det snöar, vilket gör mig en smula upprörd
7. Den sista personen du pratade i telefonen med? Johanna
8. Det första du lägger märke till hos det motsatta könet? Ögon, personlighet, dialekt och händer
9. Gillar du personen som skickade detta till dig? Jag fick det inte skickat. Jag snodde av Therese och Nellan, och dem tycker jag ju om.
10. Hur mår du idag? Hm, känner mig lite otursförföljd.
11. Vilken är din favoritdryck? Cola light
12. Favorit alkoholbaserad dryck? Cider och bayleys
13. Favoritsport? Fotboll såklart
14. Hårfärg? Blond. eller vit ibland
15. Ögonfärg? Blå
16. Soluppgång eller solnedgång? Båda. men jag ser nog oftast solnedgångar.
17. Syskon och deras ålder? Patric, hm... 27?
18. Favoritmånad? Juli, eller juni, beroende på väder. kan juni nån gång tänka sig att vara varm och solig är det juni.
19. Senaste filmen du såg? Slökollade på Alla älskar Alice igår.
21. Favoritdag i veckan? Fredag.
22. Favorithobby? Pussas
23. Är du för blyg för att bjuda ut någon? beror på om jag har alkohol i mig, men jag tror inte det.
24. Favoritlåt(ar)? Denna fråga är elak. Man kan inte säga en eller ett par. Låt säga att det varje år kommer minst 20-30 låtar som är bra. Det blir mycket!
25. Sommar eller vinter? Sommar
26. Kramar eller kyssar? Ey, varför välja?.
27. Förhållande eller one-night stands? Förhållande
28. Choklad eller vanilj? Gäller det a naturell så givetvis choklad, men glass gäller vanilj
29. Vill du att dina vänner ska svara? såklart
30. Vem är det störst chans att hon/han svarar? Åsa kanske, eller Jonkan?
31. Vem är det minst chans att hon/han svarar? Den som inte har en blogg att lägga det på.
32. Hur bor du och med vem/vilka? Jag, mina silverfiskar Egon och Per bor i en tvåa.
33. Vad läser du för böcker? Pocket helst, massa olika. Me love books!
34. Hur ser din musmatta ut? En gul med Hälge Älg
35. Favoritspel? hatfråga. Jag kan inga spel, men Bitch är roligt.
36. Kan du nudda din näsan med tungan? Näe, men jag ligger i hårdträning
37. Kan du korsa ett öga åt gången? Hur korsar man dem? Och med vem?
38. Är du romantisk? Näe, men jag vill bli romantsikt behandlad, eller, jag är nog romantisk egentligen, jag bara döljer det.
39. Skulle du själv säga att du är lycklig? Jag skulle säga det, men frågan är om jag talar sanning eller inte.
40. Vilka har du sänt detta mail till? är det ett mail? Nu är jag ännu mer oteknisk.
41. Vad ska du göra imorgon? Gå vilse i Stockholm, försöka undvika alla Vero Moda och JC som jag alltid hamnar i med det shoppingsällskapet jag lär ha då.
42. Vad är klockan när du skriver detta? 10.21

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej Ica!
Skönt med sovmorgon..kul att läsa din lilla lista!jag har oxå fyllt i en sån,men inte vågat lägga ut den..hehe.syns på måndag!Hanna

8:30 PM  

Post a Comment

<< Home