Thursday, April 13, 2006

Jag står i valet och kvalet, eller rättare sagt: Jag lider stora kval på grund av dessa val. Tidigare har jag bara flutit med och gått de kurser där jag har platsgaranti och inte behövt tänka själv. Nu är plötsligt min valblankett fullproppad och jag har sökt mer än vad som är tillåtet. Många grejer lät så roliga, och jag vet inte hur och när jag ska gå i skolan, och vilka kurser som börjar när och varför. Nåväl, går det helt åt pipsvängen har jag ju 40 p från Malmö att luta mig på. Jag känner mig ändå inte helt trygg i själen om jag ska vara ärlig. Någon som vill läsa Sex och samlevnad med mig och Maja? Hittade en trepoängare om barn- och ungdomslitteratur som jag bara inte kunde motstå att söka.

Nu är skiten utskriven och nu lämnar jag in den idag så påsken slipper drabbas av min ångest. Troligtvis kommer jag under sommarmånaderna bli uppringd av en upprörd skola som undrar vad i hela friden jag tänkt att läsa egentligen.

Förmiddagen spenderades hoppandes och skuttandes på en trottoar och bakom ett industriområde bredvid en ulltuss skrämmande likt ett får, men som envisades med att kalla sig hund. Kontaketen mellan oss var oftast en pinne i storlek som ett litet träd. Vi sprang ikapp med tåget och förlorade och skällde gemensamt på en gubbe som tittade konstigt. Det hela var väldigt trevligt och min jacka är nu utsmyckad med två stora tassavtryck på magen.

Idag beger jag mig åter mot sydligare trakter och intar Småland som en fattig student. Hoppas på sol, värme, en massa godis samt en träningsvillig hund. Nu ska agillityformen slipas inför sommaren.

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Glad påsk Erica!

10:22 PM  
Anonymous Anonymous said...

Sex och samlevnadskursen är jättebra tror jag, det är den som går i västerås väl? skolan löser sig alltid!
Glad påsk på dig (du vet väl om att jag vill ha dig kvar i mitt liv även om vi inte träffas nu?)Hälsa mamma och vovven från mig!
love you/M

3:01 PM  
Anonymous Anonymous said...

hej. jag har faktiskt funderat på att läsa den där kursen i sex och samlevnad. jag sökte den förra året, men påbörjade den aldrig (för mycket annat). jag är också i valet och kvalet. jag vet inte vad jag vill läsa i höst. har hittat en massa kul. som tur är har man ju några extra dagar på sig att fundera över det här... jag kommer behöva akut hjälp av studievägledaren på tisdag :)

kramkram

11:45 PM  
Anonymous Anonymous said...

vill hon inte svara heller *gråter*
:) (bra att jag var anonym sist då, inte meningen)

1:21 PM  
Blogger Ica said...

Nellan: tack, och detsamma :)
Marja: Näe, sen på att svara eftersom jag sitter i de smålänska skogarna och här är internet väldigt ovanligt bland grantopparna.
Therese: Vi kan ju läsa ihop. jag skulle med behöva knacka på hos syo på tisdag och fråga: Kan jag över huvud taget läsa allt detta? Kan jag ens fylla i blanketten rätt?

9:45 PM  

Post a Comment

<< Home