Friday, January 26, 2007

Är det vad som kallas undersökande journalistik?

Nu så. Jag har mailat Kusinveterinären och hoppas på svar. Jag har pratat med Djurens rätt i Stockholm. Efter hänvisning har jag pratat med en snubbe på Djurens rätt i Malmö. Har mailat frågor till samme snubbe. Har lånat fyra böcker om hunden. Började läsa i den tjocka boken om djurförsök. La ifrån mig samma bok och höll på att kräkas samt bli sentimental. Står uppsatt på fjärrlån på fyra böcker om hundens anatomi och sjukdomar. Har engelska artiklar om lungödem liggandes bort på högskolebibblo. Fulltext om blödarsjuka är skickad till mig. Nu har jag med andra ord hyfsat underlag till samtliga artiklar som ska skrivas. Ändå har inte en rad ännu skrivits. Helt plötsligt har jag drabbats av prestationsångest, alternativt någon form av analfabetism. Jag är inte riktigt säker. Jag vet att hunden har inre organ. Jag vet att hunden kan bli sjuk. Jag vet att hundar används inom djurförsök som är allt annat än behagliga. Tyvärr räcker inte detta till tre artiklar. Särskilt inte när jag som journalist (åh, jag måste bara flasha med att jag faktiskt har den titeln i fem veckor. Även om praktiserande kommer framför) inte ska synas.
Ibland blir man så trött

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

kom igen journalisten! om jag har klarat mig som beteendevetare på "praktik" så klarar du dig som journalist! hejja hejja!

3:16 PM  
Anonymous Anonymous said...

åh vilka sötnosar =) Prestationsångest känns igen, men börjar man bara skriva så brukar det flyta på! You go, girl! //Åsa

7:37 PM  

Post a Comment

<< Home