Wednesday, May 30, 2007

Öl, Australien och hårläggningsvätska under samma timme

Hela natten har kantats av mardrömmar. Inte de här simpla om spöken, mördare och svarta hål, nej, utan de om att flera hela stycken av uppsatsen rymt hemifrån, att jag kommer försent till inlämningen, att fel typsnitt plötsligt gjort intrång och att uppsatsen helt enkelt självantänder och brinner upp.

Tack och lov var så inte fallet. Fem minuter innan stängning gick jag och Majsan in med vår uppsats och la i lådan. Efter det var det lyckorus och high five. Dock har vi fått anställa en budpojke till att hämta ut våra oppositionsuppsatser om två timmar då vi faktiskt inte har möjlighet att infinna oss på skolan då. Nu sitter vi nämligen där vi sitter, snygga som få. Vi har grundat med pizza och öl. Jag visade mig vara en naturbegåvning inom pizzaätning då jag lyckades äta upp pizzan i form av Australien. Jag börjar ju i mitten och äter mig utåt. Jag vet inte om det var ölen som hade inverkan, men både jag och Maja var rörande överens om att det ju var Australien utan tvekan. Maja äter inte på samma sätt och vi kunde endast få hennes rester att likna någon delstat i Usa eller om man verkligen kisade Portugal.

Just nu är det svårt att hitta något så snyggt som vi där vi sitter med spolar i hela skallen och ser ut som hämade ur en Queen-video. Majsan ser cool ut i sin hudfärgade underklänning medan jag sitter och spretar med fingrarna så att nagellacket ska torka. På det hela sitter jag med min nyopererade tå i vädret. Under morgonen insåg jag en smula stressat nämligen att det aldrig skulle fungera att gå i de små skorna med en ballongtå. Mitt i grötgörandet la jag en nål på spisen och sedan började ingreppet. Plötsligt var gröten klar innan operationen var det. Jag satte mig då helt enkelt med en nål ståendes upp från tån och käkade innan jag fortsatte. Nu har jag tömt den lilla tossingen på x liter relativt äcklig och oidentifierbar vätska så nu påminner den mer om ett blått russin.

Nåväl, tillbaka till hår, naglar, tråckling, sminkning och allt annat man måste genomgå för att se någotsånär 1930-talig ut. Eller, jag överlåter det rättare sagt åt Maja och dricker själv lite mer öl.

Nu är uppsatsen inlämad och inget mer kan göras åt den. Undrets tid är inte förbi.

9 Comments:

Blogger majsan said...

Kan man vara mer 30-tal än vi är? Jag tror inte det! Hårläggningsvätskan luktar som ett mellanting mellan rakvatten och munskölj, men gör den oss fina får det vara värt det! Rock on sister!

1:23 PM  
Blogger Moggelito said...

..hallå. Skönt att det finkirurgiska ingreppet gick bra. Ha nu en skojsig 30-talsskiva. ..å så en sak till... =) moggeponken@hotmail.com funkar alldeles utmärkt!




Ikväll. Damträning.

1:46 PM  
Anonymous Anonymous said...

30-talsskiva! Åh, vad kul. Jag har varit på 50-tals, 60-tals och 70-tals ... Men inte det!

Något som jag också känner ett sug efterär 80-talstem! Kanske något för nästa bloggträff? Alla trippar in på krogen med sprejade luggar, stora plastsmycken och vita pumps?

Hoppas uppsatsen gick bra!

2:24 PM  
Blogger Ica said...

Majsan: Näe, jag tror inte det. Vi luktar ju massa gott.

Mogge: JOtack, det gör lite ont, men foten får plats.

Lady: Nej, inte 80-tal. Hua. Då får jag ju komma i min rsa mysdress strl 110 som man hade på den tiden.

2:53 PM  
Blogger SkäggMike said...

Varför, varför, varför, varför, varför, varför, varför, varför, varför, varför, varför ska du alltid säga en massa otäcka saker om dina tår?!!

Och varför, varför, varför, varför lyckas jag alltid läsa dem innan jag inser vad som hända skall!??

Suck... vi ses väl ikväll i alla fall. Om du lovar att hålla dina tår borta från mig! ;)

3:17 PM  
Anonymous Anonymous said...

Storlek 110! Hahaha, *skrattar så jag gråter* ... Nej, så mycket ska du nog inte behöva banta!

4:58 PM  
Anonymous Anonymous said...

Men a-l-l-t-s-å! Här ligger jag med min onda rygg i sängen och skriker ut högt när jag läser om operationen! Du skulle ju inte ... gumman ... men jag kan tänka mig att du blev himmelens fin i dina skor.

... och nu blev jag sugen på pizza.

PS ... GRATTIS!!

8:09 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jag skulle kunna döda för att få se bilderna från kvällen. Hoppas att ni får kul! Vi ses den 8:e, kram kram.

11:51 PM  
Blogger Ica said...

Mike- Just för att jag vet att somliga får dålig mage av det. Det var enbart för din skulle jag inte publicerade bild på det.

Lady- men det var ju den storleken man hade då.

Christina- Nej, jag vet, men får man inte plats i skon får man göra så ändå. Det var liksom nödvändigt.

Nellan- Ja, nu i efterhand kan jag inte annat än hålla med.

11:16 AM  

Post a Comment

<< Home