Friday, August 03, 2007

Möjligt önsketänkande

Igår var jag helt inställd på att jag hade en dag kvar på jobbet och sen skulle jag vara underbart ledig när det fina vädret inställer sig på söndag och sedan även nästkommande vecka.

Ack så fel jag hade. Vi pratade om att sluta och det kastades repliker fram och tillbaka om vem som skulle bjuda på tårta.
- Ja, Henrik får sluta, och Sara får sluta, men det vete katten om du får sluta, Ica.
- Eh, varför inte?
- För det står här att du ska jobba en vecka till.

Vi letade fram anställningsbevis och givetvis stod min namnunderskrift under datumet som sträckte sig till nästa fredag. Ibland undrar jag vart min kropp befinner sig när jag och hjärnan sysslar med annat. Springer den ofta och sätter min namnteckning på saker?

Den här veckan har vart en av de jobbigaste på jobbet hittills. Under hela min period har jag fått hjälp att sortera min post eftersom jag har fyra staplar själv att ställa upp post på. Den här veckan har min lilla tant fått semester och han som ska hjälpa mig gör det helt enkelt inte. Jag har stått där med min kundvagn modell IKEA och sorterat ensam medan de andra stått med sina korgar tillhörande Ica Nära på ett ungefär. Med andra ord har jag kommit ut nästan sist av alla samtliga dagar. Dessutom har det vart IKEA-katalog-vecka så vi hade tisdag, onsdag, torsdag och fredag på oss att köra ut dem. Jag körde alla i tisdags. Trodde jag. De räckte inte. Körde resten på onsdagen. Saknades sju. Körde sista igår.

Idag fick jag dock något underligt ryck: Sorteringen gick i rakertfart trots min ensamhet och trots att jag hade stukat tån under gårdagen och därför sorterade posten skolös. Sedan var det bara att köra iväg.

Direkt när jag kom utanför posten kom en bil upp bakom mig. Han blinkade, vinkade och tutade som en galning. Jag var ju givetvis tvungen att stanna. Han stannar bakom, slänger sig ur bilen och rusar fram till mig som om hans dödliga piraya flytt och nu åkte snålskjuts på min bil.
- Flåås, flåååås, du... pust.... har... flååås.... bakrutetorkaren på.
- Okej, tack.

Jag stängde av den och fick tre minuter senare sätta igång den igen då det faktiskt började regna.

Nåväl. Sedan gick det hela i rakertfart. En vecka innan jag slutar och lämnar över min Albert till nästa chaffis lyckades jag äntligen nå min lådtömning som det står 10:00 på redan vid 9:49. Jag moonwalkade lite segervisst på parkeringsplatsen av grus innan jag körde vidare.

Vid 11:30 var jag tillbaka vid Posten igen. Den du Göran. Det trodde du inte när jag var på väg ner i diket x antal ggr första veckan. Det hade vart en snygg avslutning på jobbet, men nu får jag väl göra likadant nästa fredag med.

Nu är det dessutom äntligen dags. Det jag väntat på sen jag och Emily satt på bion i juni förra året för att se Sanningen om Rödluvan och fick se en trailer: Jag ska se Simpsons The Movie! Som jag har längtat. Det är ungefär lika stort som sista Harry Potter-boken. Om inte större. Jo, jag tror det. Under gårdagen gjorde jag en massa quiz om Simpsons. Jag hade samtliga rätt. Det är nästan så jag borde ställa upp i Vem vill bli miljonär i en speciell Simpsonupplaga. D'oh!


The all American hero: Homer Simpson

Hitta familjen Simpson

2 Comments:

Blogger Moggelito said...

...jag skall oxå se FILMEN ikväll, äntligen.
..dessutom..det är väl skönt att du får jobba å så sätt firar du sin första "riktiga semesterdag" när undertecknad börjar jobba igen...

Vi hörs å ses...

M.

5:52 PM  
Blogger Johanna said...

De skrev fel på mig och en annan tjej också trots att vi tydligt sade på intervjun att vi skulle åka hem ett visst datum. Jag trodde de skämtade först! Men fick till slut:)

6:53 PM  

Post a Comment

<< Home