Thursday, August 16, 2007

Nio bortblåsta år (uppdaterad)

Eftersom hela tisdagskvällen spenderades på hästryggen har jag nu smärre känningar i mina ljumskar och går som en gravid pingvin. Min lilla pålle gick runt med ett föl i magen och hade med andra ord inte gått på länge eftersom även ägarinnan skaffat sig en bulle i ugnen. Detta fenomen gjorde att jag satte mig på en dynamitlåda som helst ville springa av sig 100 kilo överskottsenergi på fem minuter. Ica har införskaffat förhådnader i händerna efter att ha försökt förhindra detta.

Då benen darrade och händerna värkte var det inte tal om hemfärd under tisdagen utan jag och Fisen spenderade den tiden istället med American Idol, choklad och öl.

Onsdag morgon klev en sliten och hjulbent Ica upp ur sängen. Hon hade katthår i hela näsan och munnen och såg allmänt sliten ut.

Vid niosnåret på morgonen knallade jag ner till busstationen för att åka hem till Hultet med. En nätt sträcka på sex mil och busstid på en timme och tjugo minuter.

- Till Hultet tack.
- Jaha, 26 kronor tack.

Jag lyfte en smula på ögonbrynet vid denna summa men tyckte att efter alla mina utgifter så var detta välförtjänt och precis lagom att betala. Jag fick min biljett och gick och satte mig.

På biljetten stod: Skolungdom. Upp till 16 års ålder. Trevlig resa.

Uppdatering

Jag får nog helt enkelt finna mig i det där med att tas för 10 år yngre än jag är. Nu har jag och mamsen vart på den enda outletaffären min lilla by innehar och jag fann genast den tilltalande skylten att köpa fyra tröjor för 100:-. Alla var dödscoola med tryck, text och fina dova färger. Raskt plockade jag åt mig fyra stycken och gick och provade. Allt passade galant och nöjd knallade jag mot kassan, men först slängde jag en snabb blick ner i tröjan där det stod strl 158-164.

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Som sagt några gånger tidigare... Dags att äta upp sig lite så man kan börja använda vuxenstorlekar..?? Den stlen hade man väl när man var typ 10?
Btw så sa du aldrig att du hade varit ute o ridit *avis*

6:08 PM  
Blogger Ica said...

johanna- äsch, du kunde också ha de här kan jag lova dig :P Jsg hade nog inte ens den storleken vid 10...
jo, jag var och red, du bangade ju :P

8:29 PM  
Blogger lilla my said...

Kläder från barnavdelningen. Bra och användbart. Dessutom billigare.
Och barnbiljett är inte heller dumt.
Bara i efterhand om man skulle tvingas legitimera sig.

9:43 AM  
Blogger Ica said...

lilla my- men om jag skulle vara tvungen att legitimera mig så kunde jag ju bara säga att busschaffisen gett mig den. Det var ju inte så att jag bett om att få en barnbiljett. Jag bara fick den. Man får agera lite dum blondin i sådana lägen. och hemskt ovetande.

12:10 PM  

Post a Comment

<< Home