Sunday, November 18, 2007

Hilfe! I valet och klänningskvalet

Nu tänkte jag utnyttja det faktum att det faktiskt finns en drös människor som läser min blogg, och alla besitter väl någon form av åsikt för det mesta, även om de(ni) inte alltid delar med er av den. Det vill jag att ni gör nu.

Den första december ska jag på bröllop. Kusinvitamin ska gifta sig och jag och la familia ska ju dit. Grejen är att jag har ju aldrig vart på ett bröllop där man får bestämma sin klädsel själv. Annapannas var ju så smidigt att jag fick en klänning. Så är inte fallet nu och jag har verkligen inte en susning om vad jag ska bära. Det är mörk kostym som "tema" om man ens kallar det så.

Min problem är: Är ljusblått verkligen passande på ett bröllop i december, eller är det bättre med mörkblått? Och ska man verkligen ha långklänning, eller är det för uppklätt och tantigt och jag då ska välja den kortare? Som det ser ut nu är alla lika aktuella. Tror jag. Eller, jag vet inte. Jag gillar den blå mer, eller den bruna, eller alla, eller gaaah! Ni fattar problemet. Vilken ska jag välja? Fritt tyckande i kommentatorsbåset.

Brunt och lite kortare? Inte så tant?


Mörkblå med silverglitter? Mer vettigt till vinterbröllop?

Jättefina tärnklännigen, men passar ljusblått och långt?

21 Comments:

Anonymous Anonymous said...

definitivt den mörkblå, men skippa sjalen =)

6:28 PM  
Blogger Heléne Eriksson said...

"Mörk kostym" innebär (väl?) att man som kvinnlig gäst inte ska bära hellång klänning men att den helst ska gå under knäna. Den bruna skulle jag satsa på, även om den skär av strax ovanför knäna. Och jag tycker att den är snyggast. Eftersom att det är kallt när bröllopet är kanske du ska satsa på en ljus kofta att ha över. Tänk på det också om vigseln är i kyrkan för där är det nämligen inte passande att ha bara axlar...

Mitt svar: Den bruna.

Och vad himla kul dte är att se dig i klänning! Du är sååå fin!

6:40 PM  
Blogger Ica said...

anonym- neje, gillar den sjalen skarpt ju.

helene- Jo, men jag kollade med kusin och hon sa att alla de tre funkar kalas. Så hon hjälpte ju föga. Jo, tar jag den bruna måste jag ju ha nåt över. Det gäller ju alla de klänningarna.

6:41 PM  
Blogger Heléne Eriksson said...

Kolla in det här

6:42 PM  
Anonymous Anonymous said...

den bruna, definitivt! men en kofta eller en såndäär schalgalgmdgnsdfg över ;)

8:02 PM  
Blogger Jessica said...

Du är jättefin i de två nedersta men mörk kavaj är finare klänning för damen om man ska vara petig. då skulle den bruna passa bättre, men om det vore mig så skulle jag ta den mörkblåa om du inte känner för att flänga runt som en bäver och köpa klänning just nu.

Du borde kolla "klädkodsregler" hos Magdalena Ribbing på DN.se. Hon skriver alltid bra.

8:02 PM  
Blogger Unknown said...

Den bruna är så väldigt fin, och klär dej superbra! Den tycker jag du ska ha! - skaffa så tjocka strumpbyxor du kan ha utan att det ser knäppt ut.. brrr annars. puss!

8:46 PM  
Blogger Ica said...

Haha, och hela släkten har hittills röstat för den ljusblå. Jag är mer förvirrad än nånsin.

9:15 PM  
Blogger Lotten Bergman said...

Jag håller helt och totalt med Helene, men måste också tillägga att det var ju hemskt vad jättesnygg du är i håret på den bilden!

Min röst: brun klänning och samma frisyr!

10:12 PM  
Anonymous Anonymous said...

brun, helt klart.

10:21 PM  
Blogger SkäggMike said...

Hoody och baggy jeans!


Eller var det kanske inte ett alternativ? Fan också. Klädkoder...


Annars håller jag faktiskt med resten av experterna här. Brunt.

10:36 PM  
Blogger Jessica said...

Attans
Jag räknas inte till experterna :(
Men kavaj är egentligen inte hellång klänning fast jag tycker i varje fall den mörkblåa.

7:34 AM  
Blogger Jessica said...

Och bara det itne är svart fick jag lära mig tills jag gick på ett "innebröllop" i Stockholm där alla i stort sett hade svart.
uh hum... confusion is thy name.

7:36 AM  
Blogger Ica said...

Det börja ju onekligen dra mot den bruna. Och, man får ju lyssna till sina bloggläsare. Även om jag helst följer Mikes råd med baggy och hoodie. Lotten, jag vet inte om jag kan åstakomma det där igen. Det var en frisörkompis som hjälpte mig med frillan, i Växjö.

8:54 AM  
Blogger Pytti said...

Den bruna med en fin sjal över axlarna!

4:09 PM  
Anonymous Anonymous said...

Efter att ha spanat in bilderna och övervägat tycker jag den bruna. Med Strumbyxor och en kofta eller sjal.

10:16 PM  
Anonymous Anonymous said...

den bruna var snygg. kanske med en vit kofta till:)

11:03 AM  
Anonymous Anonymous said...

För att avgöra det hela (hehe) röstar jag onekligen på den bruna!! Med ljus kofta (bara inte vit) eller kanske en sjal (det ÄR kallt nu). Eftersom du gillade silversjalen kanske du ska satsa på en i guld till den bruna klänningen... Inte svarta tjocka strumpbyxor utan mellantäckande gråbruna strumpbyxor. De ger väldigt fin färg åt benen nu i vinter. Du var som andra kommenterat väldigt fin i håret på den bilden dessutom... Hoppas du får ett trevligt bröllop och lycka till med stylingen.

7:33 PM  
Blogger Ica said...

Tack allihopa. Nu får jag ju nästan ta och gå i den bruna eftersom den är överlägset vinnare. Kofta tycker jag dock förstör klänningen lite, men en sjal och ett par stumpbyxor får jag verkligen införskaffa.

10:24 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jag förväntar mig en bild i bloggen med resultatet...

7:06 PM  
Blogger GO said...

Lite sent kanske, men jag tyckte den mörkblå med silversjal var snyggast! Väldigt vintrigt och fint. Men jag verkar vara en av få som tycker det? :D

5:27 PM  

Post a Comment

<< Home