Monday, December 24, 2007

God Jul!

Jag har vart borta från bloggen ett tag,
det innebär inte vilja att visa ett bättre jag.
Nej, snarare att jag vart upptagen varje dag,
för plötsligt ville alla spela i mitt lag.

De upptäckte nämligen min nördighet för att rimma,
så det har jag nu gjort nere i Smålands dimma.
Men även i Tunas klara väder.
Det spelar ingen roll om man är på landet eller i städer.

Så jag har suttit och blivit prisad mitt vokabulär,
när jag rimmat på allt från underställ till gevär,
utan att stöta på några större besvär.

Så nu blev tiden knapp,
att rimma på varje klapp.
Och för att allting hinna,
fick man bli en superkvinna,
som klarar att pressa och stressa,
när alla om nya julklappar fortsatte att messa.
För nu började det mot jul lacka,
och jag hann inte ens för hemresan packa.

De senaste dagarna har som som vanligt spenderats i feberånga.
De dagar som frisk vid hemkomst är icke många.
Mitt i ångan stack jag dock på möhippa.
Det är ju något man inte kan skippa.
När måliskompisen ska gifta sig,
måste man ju ställa upp på diverse galej.
Slutligen måste ju granen bli klädd.
Idag ska den ju granskas och från varje hörn bli sedd.

Så trots all bloggförsummelse har jag haft kul,
och önskar er nu alla en riktigt God Jul!
med dans runt granen, och massor med mat,
för snart kommer tomten med en väldigt fart.

8 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Fint rimmat :) Jag försökte mig på att rimma på klapparna igår men jag orkade bara på tre. O well. God Jul än en gång! Puss!

11:54 AM  
Anonymous Anonymous said...

GOD JUL lilla Erica, jag är ledsen att jag inte hört av mig så mycket. HAr inte samma tillgång till internet längre. Önskade mig en bärbar dator i julklapp, men fick en elektrisk tandborste ist. Jag hoppas att julen varit fin och varm och lugn och skön och allt det där du vet att den ska vara, trots brist på vacker snö! Hur har du det nu för tiden? Jag hoppas att du har det bra! Stora kramar och varma tankar // Ida

12:44 PM  
Anonymous Anonymous said...

Snyggt! :-)

3:47 PM  
Blogger Ica said...

Johanna- tre är bättre än inga ju :D

Ida- Oj, vad längesen man hörde av dig! Julen har vart fin coh lugn. Hur var din? jag ska upp till storstan där du bor imån en sväng tänkte jga.

nellan- well thank you :D

7:14 PM  
Blogger Heléne Eriksson said...

Juste rimmat tjejen!

4:23 PM  
Blogger en av tre flickor said...

Haha! DU är väl otrolig :D

10:53 PM  
Blogger masjävel said...

Med ditt rim du mig fresta,
så jag fick lov att testa!
I min blogg kan du titta,
och se vad jag kunde påhitta ;)

12:22 AM  
Blogger Pytti said...

hoppas julen och nyåret varit fint. kram kram

10:22 AM  

Post a Comment

<< Home