Sunday, March 02, 2008

Åter veckans stavfel?

Min granne utvecklas snabbt. Nu har han/hon gått från enbart plinkande till plinkande med inslag av Lars Winnerbäck. Men andra ord känns det som att jag lämnar lägenheten nu vid helt rätt tillfälle. För det är vad jag gör nu. Åtminstone för en veckas tid. Sedan ska jag försöka att återkomma till lägenheten utan några kroppsdelar i gips. Det är dock ett väldigt osäkert kort med tanke på att jag hälsat på tallar, elskåp, staket och liknande markfasta ting samt tilldelats "Veckans stavfel" trots att jag inte ens använder stavar. Så ser min karriär på snö ut på ett ungefär. Pulka skulle nog kännas mer säker. Alternativt sopsäck.

Men nu är det alltså dags igen: imorgon packar sex pers två bilar och drar sig mot Sälen. Hur vi ska få plats? Jag är inte ett dugg orolig. Vi har ju takbox.

Packningen under dagen gick utan problem. Men det var oväntat. Eftersom jag är en oerhört frusen person ser jag även till att ta med en massa kläder. Hela min säng var belamrad med jackor, termobrallor, vantar, mössor, halsdukar, långfillingar, polotröjor, tjocktröjor, fotbollsstrumpor och raggsockar. På detta ska ju snowboarden och snowboardskorna med. Och de tar ju inte direkt lite plats. Dock märkte jag ett positivt fenomen. Snowboardfodral är underbart rymliga.

Alla sowboardgrejer som ska med för att överleva.

Och plötsligt är alla grejer packade och ingen extra väska krävdes.

Alla kläder för skidbacken fick med andra ord plats i fodralet. Sedan blev det en sportbag med natt- och festkläder, lite spel och böcker i. Det enda som återstår för packningen är några cola light, choklad och öl, sedan är jag redo för en vecka utanför lägenhetens väggar.

9 Comments:

Anonymous Anonymous said...

du kan ju alltid dra på dig nån komplicerad fraktur så hamnar du hos mig på sjukhuset så kan jag ta hand om dig :)

7:00 PM  
Blogger Ica said...

Hmm, vågar man det? Eller får man rabatt kanske ;)

7:55 PM  
Blogger Lady Stalker said...

Smart packningsstrategi! Ha en skön resa och återkom utan brutna ben! :-)

10:16 AM  
Blogger Ica said...

lady- jag ska göra vad jag kan :)

10:43 AM  
Anonymous Anonymous said...

du vågar ;) rabatt på valfri injektion med diverse smärtstillande effekt :) ha det så kul!!!

11:40 AM  
Blogger Pytti said...

ha så kul!!

8:44 AM  
Anonymous Anonymous said...

låter som du kommer få det riktigt bra!
som sagt håll dig borta från benbrott bara!!!


kraaaaaaam

5:18 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jag försökte så gott jag kunde att ge dig en fraktur ICA! :)

5:50 PM  
Blogger Ica said...

Jonas- jag vet. du var jätteduktig.

10:49 PM  

Post a Comment

<< Home