Saturday, November 26, 2005

Jag kom ihåg inatt att det var nåt bra jag skulle skriva i min blogg när jag kom hem. Att jag sen råkade ta en tupplur emellan den tanken och själva skrivandet kanske inte var det bästa. Det är givetvist bortblåst. Jag ska banne mig ha block och penna med ut även när jag partajar.
Gårdagsfesten var trevlig och innehöll allt en bra fest ska innehålla: massa roliga människor att disskutera med, goda snacks (magknip big time), alkohol, Rammstein, slagsmål, snderslagna glas, boktips, porrfoton, aerobic. Ja, vad mer kan begäras? Jag är numera medlem i "vi-har-en-mamma-klubb" Vi borde jobbat lite på det namnet eftersom de flesta kan vara med där. Vi syftade på att vi enbart hade en mamma och ingen pappa, men struntsamma. The more the merrier. Jag fick veta att jag hade en stor inverkan på ett livsval och jag fick på tok för stor lust att åka utomlands igen. Det var festen i ett nötskal.
Ute var det, trångt och mycket folk. Premiär på Harrys för min del, och ingen som brann inne såvitt jag vet. Betydligt högre ålderssnitt än man är van vid ute i den här stan. Sen är frågan om man föredrar att en hormonfull 18-åring som tror han är världens cassanova gnuggandes bakom en, eller om man föredrar en hormonfull 48-åring göra samma sak. Ärligt talat föredrar jag inget av det. Tycker nog bara det senare alternativet är en smula mer tragiskt.
Sedan hände en sak jag inte vart med om sen högstadiet: Kom upp till dansgolvet efter en andningspaus ute i kylan och plötsligt står man omgiven av Faithless Insomnia. Utan att jag vart och tjatat om det!! Det har som sagt inte hänt sedan den låtens glansdagar under vår högstadietid. Jag var i himlen. Det är jag alltid de tre minuter den spelas. Fem om det är den förlängda versionen.
Att ta sig hem tog väl lite närmare en timme, två fyllon, en stukad fot och två skrattande individer kan inte röra sig fort fram visade det sig. Kom hem genomblöt, la kräftorna att tina och stöp i säng med magknip som fick mig att kvida. Vaknade med en väldigt intressant frisyr och inser att det snöar ute. På min bakgård står en stor skylt om Loppis och snart ska jag iväg till gymet och sen hämta min annapanna.

3 Comments:

Blogger Johanna said...

verkar som att vi båda fick högstadeie-nostalgi igår! måste varit en sån lördag...

hej hopp!

2:18 PM  
Blogger Lotten Bergman said...

Jag har en kompis här som också var på Harrys i fredags. Hon blev uppraggad av sju karlar och erbjuden pengar mot lite rajraj av tre av dem.

Måste kolla in Harrys nästa fredag, tror jag. Tydligen är man som hetast i jeans, gympadojjor och herrskjorta.

3:32 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hejsvejs! Jag är blind och ser aldrig nån jag känner på stan. Hoppas pastan blev god :)

12:01 AM  

Post a Comment

<< Home