Monday, November 28, 2005

Saker jag funderar över:

- Alla(okej, många) man möter i Eskilstuna menar att vi ska sälja tillbaka Skåne till Danmark, eftersom det är värdelöst. Ändå diggar alla (okej, många) Timbuktu mer än nånsin. Hur går det ihop?
- Hur bra är en engelsk-svensk ordlista när ordet spypåse finns med men inte stavar, tappar och andra nödvändiga ord?
- Är det normalt att tio skator ger sig på en försvarslös hare? Och ännu större fråga: Kan det vara möjligt att haren ändå roas så smått eftersom han inte sticker, bara hoppar några löjliga hopp åt diverse håll?
- Är det sunt att leva på en pluggdiet bestående av tuggummi, cola light och ibumetin just under pluggandet? Höjer man sin hjärnkapacitet då?
- Är det möjligt att man dödat alla sina hjärnceller på en helg eftersom det nu bara har flyttat in bomull i min skalle. Kantig sådan.
- Är det meningen att man inte ska komma in i sophuset? Jag behöver slänga massa kartonger, men min nyckel fungerar inte längre. Ska jag sova i mina kartonger eller?
- Vem i hela friden ansåg att det var okej att skaffa boplats i Sverige? Var den personen allmänt varmblodig eller var han/hon kanske bara utstött? Vintern här är inte för människor.
-Hur kan det plötsligt vara intressant att surfa på sidor man vände ryggen åt för flera år sedan, bara för det ligger en tjock och tråkig bok på köksbordet som skriker efter uppmärksamhet?
- Varför finns det tentor? Jag tycker inte om att leva på magsår och ångest.
-Slutligen, varför har de satt in ett kodsystem för att kunna uppdatera sin blogg? Där koden dessutom står i stil som man läser i värsta fyllan. Är det för att man inte ska skriva pinsamheter i just fyllan är det ju ganska korkad. Fyllestil blir ju naturligtvis rak i berusat tillstånd.

2 Comments:

Blogger Lotten Bergman said...

"Vem i hela friden ansåg att det var okej att skaffa boplats i Sverige? "

Det där har jag funderat på! Dessutom var de som lyckades överleva här blekfeta, säger evolutionshistorikern bredvid mig här. Därför måste alla nordbor köpa bantningstips och träna styrketräning numera.

Historiker schmistoriker. Pah.

11:21 PM  
Blogger Johanna said...

jag vill gärna fortsätta tillhöra sverige om det är ok!

Vi googlade lite:
Tappar/cones : färgseende

Stavar/rods : ljuskänsliga

7:41 PM  

Post a Comment

<< Home