Monday, July 24, 2006

Sömnlöshet, insomnia eller helt enkelt för pigg för att knoppa. Nu har jag stirrat på taket och irriterat mig på dess underliga fläckar som funnits där sedan inflyttningsdatum. Jag har stirrat på väggarna och irriterat mig på de skavhål som funnits där sedan inflyttningsdatum. Jag har stirrat på insidan av mina ögonlock och irriterat mig på att jag borde renoverat där för länge sen. Med andra ord har jag verkligen försökt somna, men nu slutligen givit upp. Vad klockan egentligen är har jag inte en susning om eftersom stereo/video osv. har tappat sin klocka sedan jag drog ut alla sladdar och inte orkat ställa in tiden igen eftersom jag snart åter kommer dra ut alla sladdar. Innehållet på min skärm har vuxit ur klädnaden. Jag ser med andra ord inte klockan nere till höger, eller startmenyn till vänster. En smula knivigt, men man lär sig relativt snabbt att klicka rätt åtminstone en gång av tio. Klockan på bloggen verkar dessutom leva i en helt annan tidzon än jag- eller kanske inte, och det är därför jag inte kan sova. Slutligen är det inte lätt att stänga ut ljudet av två grannar som uppenbarligen sysselsätter sig med sådant som är förbjudet att ens läsa om för våra ögon.

Jag kommer behöva läggas in för alkoholförgiftning innan denna veckan är slut. Dessutom skulle nog min lever behöva bytas ut. En kopia av Ica skulle behövas för att hinna träffa alla hon vill träffa när hon nu springer som en skållad bäver med andan i halsen fram och tillbaka. En tredje kopia skulle behövas för förmaningstal och ständiga påminnelser. Pengarna på kontot har nu skrikit om sin frånvaro i flera dagar. Hur man nu kan skrika i frånvaro. Eller om. Jag är uppenbart allergisk eftersom hela jag känns som ett stort loppbett där jag är kattriven.

På det stora hela: Denna veckan har varit helt underbar och jag har njutit nästan varje sekund (med undantag från uppvakningar med betongkeps, skoskav på lilltårna och kraftigt reducerat utbud på Godisland).

Nu ska jag rensa garderoben, titta på en film, läsa en bok, planera morgondagen så jag slipper klona mig själv, skriva en snutt, ansa ögonbrynen och vattna blommorna. Men först en kort och oerhört meningsfull liten lista(saker kan bli så roliga när man själv kan skratta åt en nysning):

1. Vem är du? Ica
2. Attityd: Fått höra kärv och trulig från lärare, tror inte det är en komplimang
3. Ålder: 24
5. Stjärntecken: tvilling
6. Jag kommer från: storken?
7. Jag bor: i Etuna
8. Mentalitet: mild och blid? eller snarare instabil med dåligt minne
9. Civilstatus: civil? Hela jag är ju status
10. Hemsida: -
11. Mac eller PC? PC
12. 1024*768 eller 800*600? eeehhh...
13. Internet Explorer eller Netscape? inte netscape
14. Din bästa egenskap: realistisk pessimist? Näe, jag är envis
15. Din sämsta egenskap: envis
16. Husdjur: hund
17. Familj: ja
18. Kroppsdel du har mest nytta av: Nytta? ska man ha det med? Fötterna kanske?
19. Kroppsdel du tycker bäst om: vänster ringfingernagel
20. Jag sover: näe, inte just nu.
21. Djur jag är lik: Myrslok?
22. Tror du på något? Aliens, ödet. Jag tror väl på en massa.
23. Frisyr: Ja, men inte på mig
24. Hårfärg: vit
25. Ögonfärg: blå
26. Längd: 168 cm
27.Vikt: eeehhh...
28. Skostorlek: 35-36
29. Gillar: vänner, hund, böcker, träning, choklad, kräftor, cola light, öl
30. Ogillar: damm, skrivkramp, förkylningar, glappande hörlurar, lasange
31. Favoritmat: Kräftor!
32. Favoritglass:polka
33. Favoritdessert:desert?
34. Favoritpizza: men fråga inte sånt
35. Favoritdryck: cola light!
36. Gillar du godis? är det en fråga?
37. Isåfall vilken sort? choklad, och lite mer choklad
38. Min favoritdrink: orgasm
39. Min favoritfilm: men, inte sådana frågor. Finns ju för många mästerverk!
40. Min favoritdag: Fredagen är ganska trevlig
41. Min favoritklädesplagg: Tjock luvtröja
42. Min favoritbok: Samma som vid film: en?? Stjärnor utan svindel, Hon går genom tavlan ut ur bilden. mfl.
43. Min favoritmusik: åh, mycket
44. Min favoritlukt: tjaaa. killparfym brukar lukta gott, och nybakade kanelbullar, och stall
45. Min favvoblomma: gerbera.
46. Öl eller vin? givet: Öl
47. Liknar du en kändis? Tyra Banks såklart. Fast i albinoform, eller ja, jag får ju bara höra 50 gånger i veckan att jag liknar Carolina Klüft
48. Senast köpta skiva: ? Skiva? öh... Pink?
49. Senast film på bio: Poseidon
50. Bästa låten i världen: neje
51. Senast lästa bok: Aprilhäxan
52. Favoritförfattare: Finns för många. Gillar Johanna Nilsson och Tori Hayden
53. Skriver du dagbok? Jag skriver jämt
54. Bästa årstiden: sommar
55. Älsklingsfärg: blått o svart
56. Skulle aldrig ta på dig: kjol på byxor
57. Vad ville du bli när du var liten? samma som nu: journalist o författare
58. Blev du det? bibblobitch är det närmaste jag kommit hittills
59. Brinner för:nej, jag är sval. Nä, brinna? skrivandet?
60. Sportbil eller familjebil? SPORT!
61. Katt eller hund? HUND!
62. Har du nån nojja? nån? Snarare miljoner
63. Fobier? mörker, hissar, spindlar, kladd
64. Deppig eller glad? ja, för det mesta
65. Politiskt insatt? inte det minsta
66. Värdesätter du ärlighet? Dum fråga
67. Brukar du dra ”vita lögner”? hm, näe, alla lögner är svarta
68. Är det ok med vita lögner? finns ju inga
69. Känner du en mytoman? en duktig isf
70. Har du pojkvän/flickvän? nope
71. Är du kär?: tveksamt..eller. näääää
72. Hur tidigt stiger du upp?: *gäsp*
73. Är det bra eller dåligt?: skitbra verkligen!
74. Vem/vilka vet mest om dig?: skulle säga Micaela o Malin först, andra Malin, Åsa och Anna
75. Gillar du att slåss eller?: Givet
76. Vad har du på dig just nu?: sverigetröja och nallebyxor
77. Vad ska du göra ikväll?: ut och öla med micaela
78. När var du senast riktigt full?:riktigt full? ständigt full. Med Johanna sist kanske?
79. Är du seriös?:Mycket varierande.
80. Hur många handväskor äger du?:öh?
81. Hur många bilar har du/ din familj:Mamma har en, bror har en. jag cyklar
82. Hur många biologiska syskon har du?: Ett
83. Isåfall, vad heter de?: Patric
84. Hur många timmar sover du per natt?: om man nu sov ja
85. Vem är snyggast i världen?: Keanu Reeves o Heath Ledger
86. Vad är du allergisk mot?: tja
87. Ska du duscha idag?: jo det blir nog så!
88. Vad är det för veckodag? Tisdag hann det bli ja
89. Vad är det för datum idag? 25 juli!

2 Comments:

Blogger Sadeyes said...

Jobbigt att inte kunna sova, frustrerande!!! Hoppas att de ordnar till sig snart.

Oh, listor är alltid kul! :) Va får du dem ifrån egentligen ? ;) Åh kär?tveksamt? näë? Är de ngt ja missatr? :P

Och, stressa inte ihjäl dig för guds skull! Du har hela livet på dig att träffa alla människor!!!

Du är extraordinär:) (jäkla fint ort, hihi. LIKE YOU!)

12:42 PM  
Anonymous Anonymous said...

Höhö! Alkohol är bara bra... eller ja, man har kul iaf :D Thank you fåår thöö naijts with party! :D PÖSS!

10:11 PM  

Post a Comment

<< Home