Friday, August 25, 2006

Konstigt.
Veckan är överlevd. Veckan har gått fort och veckan har segat sig fram. Tidvis i olika perioder. Jag är snart klar med mitt 2000-bitars pussel. Men jag har inte hunnit skriva ner konduktörsdialoger. Jag har utstått både TS och nada, men fått skäll för en lite lång kvällspromenad. Jag har försökt ge kloka råd till omgivningen och själv blivit rådd om saker som vem som helst skulle tycka var självklart. Jag pendlar mellan att vara fem och femtio. Det är iochförsig ganska intressant. Var ålder bär sin charm.

Jag har fått titeln att vara ställets nya arbigga. Var nu nya kom från vet jag inte, för såvitt jag vet har det inte funnits någon tidigare. Jag har även fått höra hur bra jag är och att jag faktiskt är klok(!!!)(Ja, kom ihåg var jag befinner mig och ta inte det uttalandet på för stort allvar.).
Om mitt formulerande skapar förvirring kan jag erkänna att det beror på att hela veckan varit allmänt förvirrande. Nya små kompisar som är trevliga och samtidigt massa saker som man verkligen inte vill kännas vid. Ja, jag är mer virrvarrig än vanligt, men efter ett väldigt långt samtal med en väldigt förstående rödhåring kändes saker och ting bättre på en gång.

Haft besök två gånger på samma dag dessutom. Mysan och lilla Fanny kom förbi och jag och Fannybunny körde sittvagnsrace inne på H&M. Sedan provade vi solbrillor med spegelglas och skrämde varandra. Därefter roade sig Fanny med att kittla mig under fötterna, ge mig en rejäl skallning som krossade min näsa samt snurra i min snurriga fåtölj medan vi tjatade på varandra om hur gamla vi var. Ja hon är funny lilla fanny.

I onsdags stukade jag ena arslet, om nu det är möjligt. Jag tror det. Råkade dessutom helt plötsligt glömma bort att det var volleyboll jag spelade och fick ett infall av målvaktsvanor då jag slängde mig efter Lunkans smash och lyckades precis få den att låta bli att gå över nät och ut. Jag och Lunkan var i samma lag.

Nu har jag och vovven krängt kräftor, eller, jag har krängt, hon har suckande tittat på. Därefter har jag blivit utskälld av henne och gått ut i kolmörkret. Ska väl hämta mamsen snart.

Imorgon är det nostalgi. Gamla Silverdalen ska besökas. Jag har nog banne mig inte varit där sedan studenten. Sen har det ju iofs i vanlig ordning brunnit ner däremellan också.

1 Comments:

Blogger Unknown said...

silverdalen, vilken nostalgi ja.. det stället kommer alltid att bli uppeldat - och uppbyggt - och uppeldat osv osv =) hoppas du får skoj! pusspuss

11:32 PM  

Post a Comment

<< Home