Monday, December 04, 2006

En sovmorgon till! Snälla!

Bra odds inleder veckan. Bra karaktär med. När väckarklockan ringde i morse, eller rättare sagt: när mobilen började nynna, blinka och durra blev jag väckt ur en dröm där det blixtrade. En tanke flög upprepade gånger genom huvudet. En.
"Kan jag inte få sovmorgon? Bara idag! Snälla! Jag orkar inte stiga upp!"
Detta blir bara en tanke då den faktiskt egentligen helt och hållet sitter ihop utan både mellanrum i orden och skiljetecken.

Jag har haft fritt schema vad gäller sömn i två veckor. Det måste haft någon form av förödande effekt. Jag har alltid skrutit om att jag är en morgonmänniska. Det kanske iofs är för att slippa skämmas över att jag sitter och snarkar vid elva på kvällen i vanliga fall. Nu har jag blivit självmordsbenägen light av att stiga upp tidigt EN morgon. Dessutom var det inte direkt tidigt. Jag steg upp vid halv åtta. Jag har i 24 veckor stigit upp en timme tidigare utan att vilja avlida. Då har jag dessutom oftast legat och filosoferat för mig själv en längre tid. Men det struntade alla mina förnuftiga tankar i idag.

Klev in i skolan med grusiga ögon. Väl i klassrummet fick jag sitta och borra in naglarna upprepade gånger i händerna för att inte somna. Då bör kanske nämnas att det endast var ett upprop och vi satt inte i klassrummet en avsevärt lång tid. När vi väl blev utsläppta cyklade Ica raskt hem, åt en macka, slängde sig i sängen och sov som en sten i en och en halv timme. Det var ju verkligen ansvarsfullt gjort. Nu kommer jag ju troligtvis har jättelätt för att somna ikväll. Eller inte alls.

Hur orkar folk jobba heltid? Jag har gjort det under mina tidigare år i livet, men jag var en annan person då än nu. Den Ica nu gillar att sova och är hungrig mest hela tiden. Det är väldigt tidskrävande att vara nya Ica.

På detta tänkte jag dessutom stjäla en lista från både Tess, Anna och Jonk. Som tur är så är det ju samma lista. Annars hade det blivit mycket. Egentligen är jag emot att ha sådant i min blogg eftersom det inte inkluderar i hans syfte(Hm, min blogg är en han. Måste fundera ut ett namn på honom). Men egoIca tyckte den såg rolig ut.

Tio första:
Första bästa kompis - Anna, självklart. Vi möttes på lilla dagis :)

Första bil - En neongrön Ford Fiesta från -77 med fyra växlar och spolarvätska i en pedal på golvet.

Första kärlek - Hm, svårt. Benke var jag förtjust i.

Första husdjur - Amigo, vår übersnälla stora vosther

Första semester - Hm, nu blev det svårt igen. Utomlands? Teneriffa, även om vi var i Danmark under Roskilde en gång.

Första jobb - Stallmänniska

Första skiva: Top Hits, eller om det var Orup- Stockholm. Den fick jag av bror som fick fem skivor gratis för att gå med i en skivklubb. Han VÄGRADE låta mig välja Michael Jckson.

Första riktiga kärlek - Mattias

Första piercing - I öronen

Första konsert - Hm, E-type måste det ha varit.

Nio sista:

Sista alkoholdrycken - Öl antagligen. Japp, en stor stark på Harrys i lördags

Sista bilfärden - Hm, jo, Petra skjutsade oss från Johanna t bion i onsdags

Sista filmen du såg - Borat

Sista ringde telefonsamtal - Jag som är så dålig på att ringa. Lina var det nog.

Sista bubbelbadet - Hehe, jag och Emily i slutet av oktober.

Sist spelade cd - Thunderdome. Hade glömt hur de lät

Sista gången du grät - Minns inte. Jo, jag grät i sömnen förra veckan då min vovve blev skjuten i drömmen. Räknas det?

Sista måltiden - En macka för någon timme sedan.


Åtta har du nånsin:

Dejtat en av dina bästa kompisar - Det tror jag inte.

Blivit arresterad - Nej, eller?

Blivit kär vid första ögonkastet - Nej, svårt att tro det om mig.

Fått ditt hjärta krossat - Jo, antagligen.

Sagt att du älskar någon utan att mena det - Ja, men det skäms jag faktiskt för

Haft one night stand - Men.. men, min mamma och moster läser ju min blogg! Jaja.

Busringt till nån - Haha, självklart. Jag och Lotta var bäst på det.


Sju saker du har på dig:
Strumpor med Simpsons på
Baggyjeans
Trosor
Sport BH
Puma t-shirt
Nike hoodie
hm.. klocka


Sex saker du har gjort i dag:
Vart i skolan för första gången på ett halvår
Stört mig på mina grannar
Ätit
Sovit
Suckat på Försäkringskassan
Farit upp i taket av rädsla när en planch ramlade ner


Fem favoritsaker:
Min mini disc
Min skivsamling
Mina sneakers
Lesedi, fast hon är ingen sak
Mina böcker


Fyra personer du kan berätta allt för:
Åsa
Anna-Panna
Malin
Micaela
... fast jag berättar inte allt för någon.

Tre val:
Svart eller vitt - Svart såklart

Sommar eller vinter - Sommar! Sommar året runt tack!

Choklad eller chips - Gissa. Hehe, choklad!!


Två saker att göra innan du dör:
Skriva en bok
Resa till alla världsdelar

En sak du ångrar:
När jag inte stått upp för mig själv

6 Comments:

Blogger Unknown said...

nämen, på nåt sätt har du nog lite åsa i dig (hmm, det där lät skumt); trött och hungrig nästan jämt. bra jobbat=) pusspuss

2:39 PM  
Blogger majsan said...

var du på harrys i lördags? Men, då var ju jag också där ju. Vad knasigt.

8:29 AM  
Anonymous Anonymous said...

busringde vi verkligen så mycket...till vilka och varför gjorde vi det?.. och var vi verkligen så korkade som jag hade förträngt?!!

kram Lotta

11:45 AM  
Blogger Ica said...

Haha, Vi ringde till Birgitta Tall och sa åt henne att barra, och till nån som hette nåt med Storm eller Vind och vi sa åt honom att blåsa då. Sådana mogna saker.

12:10 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jag älskar att läsa listor, speciellt när man får se sitt namn överst;)

Pytt-i-pannan! Det var verkligen längesen vi tjatade den gamla frasen...(en liten parantes bara)

Puss på dig!!

8:10 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hej lilla nisse.
Det låter som om det går bra för dig. Glad för din skull. Sorgligt att vi inte kunde ses förra veckan bara. Blev jagad av otäck gubbe utanför tunnelbanan istället. Men det var ju också en upplevelse. Måste bara berätta att jag fått löneförhöjning! Yaaay!
Lycka till med studerandet nu, du är bäst.

8:10 PM  

Post a Comment

<< Home