Tuesday, November 28, 2006

Polisbesök och insomnia

Jag hade verkligen tänkt mig att jag skulle sova inatt. Det ingick så att säga i mina planeringar. Vet inte riktigt var det gick fel. Från början frös jag om fötterna så jag inte kunde somna. Jag slet då raskt upp filten från golvet och körde med dubbla täcken. Jag blev så varm om fötterna att jag inte kunde somna. Är det vad som kallas i-landsproblem?
Runt tvåsnåret tror jag att jag började slumra lite långsamt. Ack den som ostört kunde få sova vidare. Självklart måste ghettoimagen levas upp till och helt plötsligt kommer en grabb som är totalt galen och går bärsäkargång. Jag kan inte riktigt lokalisera vart han tar vägen, men in i en port är det i alla fall. Tack och lov inte min, men jag hörde hur han kom in i en lägenhet i uppgången bredvid. Jag hörde det relativt tydligt om man säger så. Troligtvis dröjde det inte särskilt länge, men tillräckligt länge för Icas skräckslagna hjärta, innan polisen dök upp. Därefter har jag ingen större koll på vad som hände, men de befann sig här ett tag innan de for iväg. Nu är det tyst i alla fall, men vad hjälper det? Nu har de väckt mig. Nu har jag legat vaken såpass länge att jag hunnit bli hungrig. Det känns måttligt motiverande att ställa sig och fixa mat när klockan visar 03.47. Fast, å andra sidan, vad hängiven man är sin blogg eftersom man dessutom sätter sig och bloggar vid denna tidpunkt. Så många alternativ till aktiviteter har jag ju dock inte. Efter att jag införskaffat en räknare över unika besökare kom det nu upp en väldigt skrämmande html-kod när jag skulle uppdatera. Undra vad det kommer innebära. Antingen är räknaren puts borta, eller blir min text väldigt kort.
Nu när jag dessutom steg upp igen berättade min dator att den inte har något minne kvar. Det kan inte vara ett bra tecken va? Jag måste nog börja rensa lite. Frustrerande. Den måste alltid berätta sådana saker mitt i natten också. Tja, ska man se till normala tider är det ju faktiskt frukostdags snart.
Man kan få väldigt underliga idéer för sig nattetid. Därför är det nog bäst av avrunda innan jag börjar blogga om dem.

Rolig WV för dagen: cutyyy. cut?? whyyy??

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Vad bor du på för ställe egentligen! Dags att flytta eller börja lägga ut björnfällor lite här å var känns det som...

2:17 PM  

Post a Comment

<< Home