Tuesday, January 30, 2007

Förändra klimatet

Mycket kan dokumenteras om. Andra blogginlägget för dagen kom till under min cykeltur till jobbet. Här ligger det en massa snö, som smälter lite då och då, för att sen frysa till igen och på så sätt bilda isiga rännor som min cykel gärna faller omkull i. Med mig på. Sedan snöar det ju lite till och då syns inte ens rännorna (Här höll jag på att skriva rännskiten). Detta händer i en värld med dessa massiva klimatförändringar. Jag pratade med australiensiskan Shorty(eller, hon heter egentligen Annalea, men Shorty är mer passande) häromdagen och borta i Oz håller de på att torka bort. Detta sker samtidigt som hela Småland och övriga delar av södra Sverige håller på att regna bort. Enkel lösning:
Knyt ett stort jäkla snöre eller något runt hela jorden. Eller gör något annat smart för att få planetuschlingen att rotera på i lite tempo. Sätt Australien där vi är nu, och sätt oss vid Australien. De får massa vatten och vi får äntligen lite värme.
Blir man inte härligt naiv av cykelturer, pengaförluster och suckar på studenter som inte vet vad de heter.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home