Wednesday, March 07, 2007

Men KULL dårå!

Tack så mycket Christina, som kullade mig under dagen. Vilket hemskt ord förresten. Nåväl. nu måste jag följa reglerna då och skriva om underliga mig, trots att jag ligger efter i mina blogginlägg, och jag har ett referat att lägga till ikväll.

Så här går det till ... Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir utmanade ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Bloggaren väljer sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter att det är gjort skriver bloggaren en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

Underliga? Egendomliga? Det mesta antagligen, men låt gå.

1. Jag har ett extremt osunt beroende av Cola light och choklad. Hade tillverkarna fått reda på min veckokonsumtion hade de troligtvis isolerat mig från allt och alla så inget skulle hända mig. Om jag nämligen hindras från att nå dessa varor skulle hälften av deras intäkter försvinna.

2. Jag är väldigt köldkänslig. Långfillingarna åker på i oktober och av i mars/april och min vetekudde får inte en lugn stund under de kalla månaderna.

3. Jag har ett skumt samlarberoende. Har jag väl börjat samla på något måste jag fortsätta. Det gäller Ace of base-skivor, tvillingböcker, Simpsonsboxar, Långbenstrumpor och liknande jox som egentligen inte är nödvändiga men som står högt på listan över vad jag skulle rädda vid eventuell eldsvåda.

4. Jag är förbannat duktig på att säga fel sak vid fel tillfälle.

5. Jag är väldigt stark ibland, men klenast i världen ibland. Som elvaåring lyckades jag slita loss en toadörr på ett flygplan, men orkade knappt bära med mig mitt handbagage ut.

6. Jag kan prata i en extrem hastighet om jag bara vill. Ofta brukar detta dock undvikas eftersom folk ger mig så skrämda blickar då det inträffar. Ja, förutom farmor då som bara klagar.

Nu ska man med andra ord kulla vidare. Usch, där kom ordet igen. Ja, det är väl bara jag som associerar det till snusk. Nåväl. Systrarna T är kullade (Flåset och Malle), Mike är ju listfantast, Maja får det som födelsedagspresent, Luggen för henne var det så längesen man hörde något ifrån och slutligen då Erik för han borde börja uppdatera oftare.



3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

HEJJJA! Kull ... men hallå bäjbi ... vad tänker du på? Kull var ju jättekul när man var liten ;) Usch och fy på dig kära Ica ;)
Men vänta lite ... vi måste fråga Ö-Helena för jag vill minnas att det kallades för ngt annat i Göteborg eller åtminstone ute på öarna där utanför ... ??? Eller man kan ju kalla det för sicken blås?

2:50 PM  
Blogger Ica said...

Nej, vi lekte inte kull. Vi lekte pjätt. sicken blås? Pöh, gammelsvenska ju.
Men jag är ju inte från Göteborg heller.

3:49 PM  
Anonymous Anonymous said...

Till vänster? man ska ju hålla till höger på gångbanor? Om vi två mötte varandra på en gångbana skulle vi garanterat smälla rakt in i varandra! eller kanske inte, jag kan nog göra ett undantag om det är någon jag känner :)

4:56 PM  

Post a Comment

<< Home