Wednesday, March 26, 2008

Samba mot vikingar i England

Ikväll ska det spelas sambafotboll. Vilket av lagen som är hemmalag framgår dock inte då matchen spelas i England. Tja, med tanke på allt galet snöande här är det väl relativt klokt. Sådant hände även under min karriär. Vi fick åka till Killeberg och spela, men det var enbart för att herrarna skulle ha planen. Trots vårt divisionsövertag fick vi åka. Nåväl.

Nu är det i alla fall Sverige som ska möta Brasilien. Precis som vanligt har jag laddat med att klä mig i samtliga fotbollsplagg och funderat på startelva, taktik och planförhållanden. Med andra ord är jag rejält förvirrad nu. För att börja med planen har jag inte en susning om i vilket skick planerna där borta ser ut för tillfället. Men jag tror att det är hugget som stucket om något av lagen ska ha fördel av det. I snö däremot tror jag på fördel Sverige. Taktiken sedan är jag också osäker på, främst av anledning till startelvan.

I dagens lag går det runt i skallen på mig. Edman är skadad, till och med såpass skadad att han missar EM. Mycket tråkigt. På detta börjar Chippen på bänken. Jag förstår inte anledningen till detta, men det klarnar säkert. En tanke kan vara att låta de "yngre, nya" lira nu när det "bara" är träningsmatch. Dock är det den sista träningsmatchen innan EM så jag vet inte om det är taktiken jag skulle välja, men Lagerbäck kanske inte har läst mitt CV som jag skickade till honom ännu så han kanske inte lyssnar till mina alternativ. Oerhört lyckligt är dock att allas(nåja, min och Lottens iaf) älskling Ljungberg är tillbaka på planen. Dock får vi ju se hur länge det håller. Zlatan är ju som bekant skadad. Jag gråter inte nånstans. Vi har Mellberg och Källström och Micke Nilsson som håller koll.

Här i Etuna är befolkningen säkert stolt eftersom Sebastian Larsson spelar från start. Det kan bli riktigt intressant och jag som är patriotisk Småland och kompisars bröder blir glad åt att se Rade på bänken. Hoppas han i alla fall får göra inhopp. Han funkar ju ypperligt i sitt klubblag.

Isaksson har som uppgift att stoppa brasseskott och Svensson att spräcka brassenolla, men det spelar egentligen ingen roll vem av dem som gör det, bara nån tar på sig uppgiften. Förresten vet jag inte om jag skulle välja Isaksson mot snabba tekniska brassar. Tycker han är starkare mot biffiga, brutala tyskar, men åter tillbaka till Lagerbäcks sätt att ignorera mitt CV och alla de expertisråd inom fotboll som det innehåller. Hrmf.

Lite skoj är att min soffa ska belamras av både brassar(nåja, en halvbrasse i alla fall) och svenskar, och en totalt ointresserad men snacks- och vinsugen som ofta agerar tysk.

2 Comments:

Blogger Lotten Bergman said...

Antar att du är nöjd eftersom DIN älskling nr 1 skötte sig medan hans ersättare faktiskt är skyldig till förlusten?

(Och egentligen är ju min favorit Mellberg.)

11:24 AM  
Blogger Lotten Bergman said...

Såg du på Sporten? Rami var alls inte bedrövad (vilket var skönt att se). Han liksom resonerade som så att det var ett sånt jävla skitmisstag att det inte ens var värt att analysera.

11:25 PM  

Post a Comment

<< Home