Tuesday, May 06, 2008

Vad är haken?

Egentligen undrar jag om det kan vara så att jag drömmer. Jag är ju faktiskt ganska bra på att drömma suspekta saker och minnas dem, men, om jag drömmer nu betyder det ju att jag var vaken inatt och egentligen upplevde istället för drömde att min lågstadieklass var i Danmark och vi åkte soffkuddar på vattnet. Jag ramlade i och tappade en dvärgspets på Lotta som skrek. Annapanna fick min väska med smutstvätt i huvudet och blev sur och satte sig bredvid Becka istället. Vips var jag hemma och hade satt upp komönster på min lägenhetsdörr och lånade någon annans bil i smyg för att hämta en Svampbob Fyrkant-docka. Som vanligt kunde jag inte bromsa.

Nåväl, om DET nu var en dröm ska detta då vara sanning. Så nu nyper jag mig i armen och undrar var haken är. Är de två som intervjuade mig helt enkelt från Dolda kameran och vill göra en uppföljare? Finns det ingen lokal? Har jag vart dum mot någon de känner? Viskade de i luren att lönen var fem kronor i timmen? Har jag ljugit i mitt CV och sagt att jag både är barnskötare, pedagog och Montesoris dotterdotter? Är jag den enda som sökte? Ligger det en dödlig epedemi i byggnaden och nån försökskanin måste gå in först?

Frågorna är många. Och jag förstår ärligt talat inte. Jag har ingen som helst utbildning, dock en smula erfarenhet. För att inte tala om mognad särskilt då vår föreläsare i Läromedestext frågade om jag hade två barn. Hon hade ju fått för sig det eftersom jag sa så många mogna saker. Jag har aldrig hört mina vänner skratta så mycket som när jag sa att hon tyckte jag var mogen. Hrmf.

Trots att jag i tisdags cyklade mig svettig, var på tok för överklädd, glömde bort att förbereda mig, blev dubbelbokad, tog med mig utdraget ur polisregistret hem igen, hukade mig när intervjuaren sa att hon skulle nattvandra i Vilsta, skrattade åt mina egna skämt och satt och tittade nervöst på klockan i väntan på en tandutdragning tyckte det av någon anledning att jag var vettigast. Undra hur de andra offren egentligen betedde sig.

Jag tror icke på det här förrän jag har börjat, vilket jag inte vet är när ännu, men sanningen är i alla fall att jag idag fick telefonsamtalet med repliken att "Jobbet är ditt om du vill ha det".

8 Comments:

Blogger Heléne Eriksson said...

GRATTIS ICA!! Så himla bra det blev att du fick detta jobb! You go girl! Är himlans jätteglad för din skull!

4:11 PM  
Blogger Ica said...

Taaaack :)

4:11 PM  
Blogger Johanna said...

Congratulations!!! Fan vad naijs helt enkelt. Det ska firas på nåt sätt! Pöss!

4:15 PM  
Anonymous Anonymous said...

GRATIIS vännen.Gud va roligt, hoppas dock att du inte ska jobba när jag kommer =). Vilket är snart för fan!

PUSS
Lotta

7:36 PM  
Anonymous Anonymous said...

Halloo grattis!! Men vad är det för jobb du har fått? :)

9:34 PM  
Blogger Ica said...

Lotta- Inget jobb inplanerat när du kommer, bara fest :)

Gloria- Tack, det är som barnskötare på en förskola som ska öppnas nu där halva verksamheten ska vara på förskolan i stan och andra halvan på 4H i stenby.

9:44 PM  
Blogger Lotten Bergman said...

What, men va, men oj och grattis! När börjar du och hur länge varar det och jissesjävlar!

10:33 PM  
Anonymous Anonymous said...

grattis till jobbet!!

kram

5:33 PM  

Post a Comment

<< Home