Friday, May 09, 2008

Vildrosor och stjärnstoft

Förra året vid den här tiden åkte Eskilstuna volleybolls damer iväg och spelade turnering i Göteborg under namnet Turkossorna. Det hela var lite roligt eftersom vi hade turkosa uppvärmningströjor. I år är det inte alls lika roligt. Fråga mig inte hur det hela inträffade, men hade jag inte vart skadad och då inte tränat på x antal veckor hade det här aldrig hänt. Jag hade inte för en sekund gått med på att spela i laget(för att uttrycka sig lite väl drastiskt kanske). Vi åker nu iväg och heter Vildrosorna(!!). Vem i hela friden kommer på ett sådant namn? Med oss tar vi vårt b-lag Stjärnstoft som skriker Sushi vid varje vunnen boll (Inget konstigt med det, i volleyboll skriker folk de mest suspekta saker när de vinner bollar: push it yeah, Urgur, Snarf, Gösta, Balders osv.). Värst av allt är inte just att vi heter Vildrosorna som lätt förväxlas med Vildtrosorna, utan hemskast av allt är våra nya uppvärmningströjor: de är grisrosa!

Sedan när bär jag synligt ett rosa plagg? Det har inte hänt efter 11 års ålder i alla fall. Med andra ord är det ett tag sedan. På detta att plagget är grisrosa är vårt tryck skrivet i VITT! Hur snyggt är det? Jo, det ser inte bara mesigt ut om man står tillräckligt nära för att urskilja det, det syns med andra ord inte ens. Att jag heter Ica ser man endast om man typ står och råstirrar på min hylla. Vi heter rosor och klär oss i rosa. Bläsch. Så lite jag det bara kan bli. Var är de svarta tröjorna och namn som heavy metal coolingarna? Lite att ta i kanske. Tack och lov är det väl inte bara vi som är oseriösa med tanke på att vi ska möta ett gäng bumbibjörnar och ett herrlag har döpt sig till Din mamma, samt att våra matchtröjor i alla fall är svarta.

Om man bortser från vårt namn och våra tröjor ska det bli väldans trevligt att fara iväg. Förra året vann jag fyra kilo choklad på Liseberg. Jag hoppas innerligt att det är något jag kan lyckas med i år igen. Underbart som spelschemat är startar vi i arla morgonstund. Klockan 8:30 börjar vår första match och den ska spelas mot ett division I-lag. Det känns ju måttligt tryggt och bra.
Med tanke på att det är endast några timmar tills vi ska åka kanske jag bör sätta lite fart och åtminstone packa ner knäskydd, hotpants och skor. Då kan jag i alla fall lira match. Funderar på om det är möjligt att råka "glömma" packa ner sin uppvärmningströja och därmed vara "tvungen" att värma upp i något ickerosa. Eller, jag gör som förra året: snor Mikas t-shirt, tejpar över m:et och skyller på dålig stavning med k:et. Då får jag åtminstone en svart tröja.

En vildroströja någon?


Meeeeeees!

5 Comments:

Blogger Johanna said...

Inte en chans att du får ta Mikas tröja. Ska jag vara rosa ska du vara rosa. Nästa år kan vi bestämma tycker jag. Då ska uppvärmningströjorna lätt vara svarta och vi borde anta något mycket coolare namn. Vi får väl helt enkelt se til att fixa en riktigt bra ramsa på vägen ner eller nåt! Men riiiktigt kul ska det bli! Nu måste jag torka håret och se tilla tt jag har packat allt. See ya soon!

1:55 PM  
Blogger Jessica said...

Alltså, vill du ha cykellysena eller inte?

3:58 PM  
Blogger Heléne Eriksson said...

Efter din beskrivning av tröjorna förväntade jag mig att de skulle vara ohemulskt fula men jag tycker de ser helt ok ut. Till om med lite fin. Men sedan är jag ju som jag är också.
Namnet "Vildrosorna" är jag dock fortfarande väldigt tveksam till.

6:32 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ja, jag undrar också vem som kom på namnet? Men det gick ju BRA i alla fall - sååå himla roligt! Tur att du inte vann choklad, den hade nog smältit i minibussen på vägen hem (om vi inte hade hunnit äta upp den förstås).

10:12 AM  
Blogger Johanna said...

Det var Linda tror jag. Som kom på namnet alltså. Jag tror vi skyller på Linda och Karin :)

3:46 PM  

Post a Comment

<< Home