Monday, June 16, 2008

Och hör sen!

Mitt i dessa EM-tider kommer Lotten och slänger fram en utmaning om uppmaningar. Mitt EM-huvud är nu främst uppe i fotboll och jag sitter och kollar på hur Ballacks Tyskland försöker slå de stackars Österrikarna. Än så länge står de upp rätt okej mot stornationen.

Tillbaka till utmaningen nu då. Det hela går ut på att slänga ur sig uppmaningar, eller snarare: att ge de order man helst skulle vilja till sin omgivning. Jag har ju massa. Nöja sig med fem skulle man visst också göra. Min första order kanske ska vara att inte ta order.

Nåväl. Får se hur många gånger jag måste uppdatera och ändra det här nu då.
Dock tänker jag inte följa nån inbördes ordning. De kommer helt enkelt i den ordning de dyker upp bland mina små grå.

1. Läs böcker, se på film och lyssna på musik! (Nej, detta är inte tre order. Det är EN under kategorin Kultur.)
2. Ifrågasätt allt som i dina öron låter skeptiskt!
3. Läs texten till Rikard Wolfs "Solkräm" , en översättning av Baz Luhrmanns Wear sunscreen, och följ hans order. Låten finner du här.
4. Ät choklad när du känner för det!
5. Utöva någon bollsport, helst fotboll eller volleyboll.
6. Ge mig ett jobb med hög lön där jag uppskattas för det jag gör bäst! (Vad det nu är kan ju diskuteras.)
7. Särskriv icke!
8. Var snäll mot din brevbärare!

Extra order som enbart behöver följas av svenska landslaget i fotboll:
9. Vinn EM!

Shit. Det där var ju inte hälften av alla order jag ville ge, och ändå följde jag inte order att skriva fem.
Vilka som nu ska skriva detta och anta utmaningen? De med större fötter än strl 36. Basta.

3 Comments:

Blogger Lotten Bergman said...

Se där. Nio.

Så ska en beordrande slipsten dras!

9:47 PM  
Blogger Johanna said...

Använd solkräm! :) Jag kände mig träffad och har faktikst bloggat. Kunde inte låta bli ettan, särskilt inte efter gårdagen :)

3:18 PM  
Blogger Ica said...

Lotten- vore ju tråkigt att följa order.

Johanna- Ja, du skulle kunna behöva lite solkräm ibland.

5:23 PM  

Post a Comment

<< Home