Sunday, June 01, 2008

Osammanhängande i allmänhet

Vad det är underbart att vakna innan klockan sju en söndagsmorgon då kvällen innan blev aningens sen av att solen skiner in genom gardinerna. Extra skönt blir det när halsen är rosslig och öm, näsan känns som en sprängfylld ballong och sådeles praktiserar som det, samt en smärtfylld kropp. Så var min morgon idag.

Kanske att man lite får skylla sig själv. Efter att ha legat däck i tre dagar kanske man inte ska lägga sig i solen under dagen för att sedan partaja med volleybollaget till tidiga morgonen. Därför har jag fått spendera ännu en soldag inomhus i soffan. Det hela är grymt surt, men på det stora hela kan jag inte klaga, för lika olycklig och deprimerad jag är över vintern och snön lika lycklig och levnadsglad är jag över sommaren och solen.

Under gårdagen knallade laget in i huset för att hämta mat och bad mig sitta kvar och vänta. Jag satt med en gin och tonic och hade därför inte så mycket emot det. När de kom tillbaka fick jag frågan vad i hela friden jag sysslade med. Jag satt då näsan i vädret och log saligt. Givetvis tittade jag på de gröna träden där solen låg på. Kvällen förflöt sedan med myggor som Johanna försökte få att kalasa på henne, samt spelande. Det visade sig att jag är en hejare på både kubb och boccia. Dock inte lika händig på twister, men det känns som att det inte är någon nyhet för någon som känner mig och vet hur hög min rörlighetsförmåga är.

Nu är det med andra ord ganska synd om mig. Jag låter som en åttioårig kedjerökare som förlorat ett singstarmaraton samt utrustad med Michael Jacksons näsa. Mina smärtpiller mot axeln och svansen är slut. Balsamnäsdukar går ypperligt att få tag på hemma i hultet, men inte här i storstan. Därför får nu min näsa skavsår av alla hårda näsdukar som de härdade vikingarna här i Norrland uppenbarligen använder. Som att det inte vore nog så har jag ingen som helst smaklök i tjänst. Äter jag då saker jag är sugen på känner jag inte smaken och suget försvinner inte.

... och Sverige förlorade genrepet till EM mot Ukraina med 1-0. Men va fasen. Det är sol och sommar. Snälla, förbli så året om. 9 dagar till avspark för Sveriges del, vilket innebär sju dagar tills jag blir ännu äldre.

En stor bakomliggande orsak till dagens smärta i kroppen

3 Comments:

Blogger Heléne Eriksson said...

Ja, lite får man (du) skylla sig själv.

Vad är Boccia?

10:19 PM  
Blogger Ica said...

boccia är som boule. ungefär. jag skyller alltid mig själv.

1:12 PM  
Anonymous Anonymous said...

kramelikraaaaam

12:00 AM  

Post a Comment

<< Home