Wednesday, May 21, 2008

Jag anar ugglor som får kläder

Mitt internet hemma i lägenheten har beslutat att skicka helt uppåt väggarna konstiga signaler mellan router, dator, tele 2 och var nu alla signaler kan hamna. Det fungerar med andra ord inte för fem öre och jag är bitter. Inget internet känns ungefär som när jag och Åsa var strandade i Berry utan varesig mat, mobiltäckning, internet, dusch, toalett. Men gott om råttor och spindlar hade vi. Nu vill jag ha tillbaka mitt internet för att kunna blogga om hur jag springer vilse i ett spår jag precis sprungit åt andra hållet. Jag vill blogga om kommande EM och Sveriges chanser. Jag vill framför allt slösurfa när jag är rastlös och uttråkad, men icke.

Nu fick jag istället bjuda hem Johanna på yatzy och öl. Sedan inkluderade vi Heléne och körde istället på fulgrogg och sällskapsspel. I och för sig mycket trevligt och betydligt mer socialt än att blogga, men inte alls särskilt bra för levern i längden. Därför vill jag verkligen att Tele 2 ska få sina teknikertummar ur arslet och fixa mitt internet. Annars tänker inte jag betala min räkning.

Därför sitter jag nu strandad på en dator i bibblo. Eftersom jag inte tycker om en massa folk som springer runt mig när jag skriver har jag helt enkelt snott en ur personalens rum och sitter och surfar här. Hennes lunchrast är snart slut och musen till datorn är fruktansvärt irriterande då den knarrar hela tiden man använder den. Jag borde lärt mig fler kortkommandon. På det hela springer folk förbi och undrar om jag börjat jobba igen. Skulle jag då sitta här? Då skulle jag väl ändå sitta bakom disken och surfa?

Vad jag försöker få ut av detta inlägget är varför det är torrt som i en öken och tomt som i en ölburk i lägenheten på bloggen just nu. Givetvis hoppas jag snart på bättring inom ämnet. Kanske kan önska mig ett fungerande nät i födelsedagspresent? Näe, jag vill ju ha en ny landslagströja. Med tryck.

3 Comments:

Blogger Johanna said...

Mycket trevligare med öl och yatzy jöh :)

1:37 PM  
Blogger Ica said...

Absolut!

11:09 PM  
Blogger Unknown said...

Glöm inte våra vänner blodiglarna. Hu. Men man är tom och avstängd från världen utan internet, I know.

4:13 PM  

Post a Comment

<< Home