Tuesday, July 15, 2008

Utmaning som framkallar kallsvettningar (Uppdaterad)

Oj, jag älskar den här grejen med utmaningar, trots att jag egentligen borde skriva om hur en av mina kunder längst med rundan anklagat mig för att vara icke läskunnig eller hur hundar och ungar flyger som glaningar framför bilen, men nu har Kristina satt griller i skallen på mig. Hon har uppmanat mig att lista de fem låtar som jag skulle sälja min mormor för att få se live. Det kan ju ge vissa problem då min mormor inte är i livet längre, och definitivt inte är till salu, men ni fattar grejen. Dock är ju det här ett huvudbry som heter duga. Och många av mina favvolåtar har jag ju faktiskt sett live redan, och behövde inte sälja söta mormor Lisa för det.

Nåväl, jag ska försöka klara detta, men jag kommer säkert att ändra mig 130 gånger och antagligen även spendera lite tid i natt till att spekulera i huruvida jag verkligen valde rätt låtar. Dock tänker jag inte sätta dem i särskild ordning. Jag bara listar. Kom med på att jag nu då tar bort dem jag sett live redan, så Pink, Rammstein, Faithless och REM bland annat ryker. Tyvärr!
Uppdaterad
1. Queen - Radio Ga Ga
2. Eminem - Mockingbird
3. Evanescence - Hello
4. Michael Jackson - Smooth criminal
5. Alltså, jag vet inte, men jag är alltid nördigt kär i soundtracks, så kan man få höra ett sånt kanske? Då vill jag höra Gladiator eller Speed.

Men listan känns ändå inte helt "jag" så att säga. Men det får väl duga så länge, annars uppskattas tips i kommentatorbåset med förslag på låtar som jag alltid älskat. Just nu är jag nämligen drabbad av min vanliga "sommarminnesförlust", vilket jag kan berätta om en annan gång.

Uppdatering
Nä, nu struntar jag i det här. Det går inte att hatta fram och tillbaka i det här, och precis som jag förutspådde låg jag vaken under kvällen igår och funderade på om jag valt rätt. Jag kom på två som absolut skulle in på listan, men en av dem var borta när jag vaknade. Nu tänker jag inte byta ut grejer på listan, utan bara fylla på.

6. Nirvana - Smells like teen spirit

6 Comments:

Blogger vredens barn said...

Jag måste säga: Radio Ga-Ga - kungligt!

8:50 PM  
Blogger Ica said...

Absolut!

8:53 PM  
Blogger vredens barn said...

Åh, tänk dig Gladiator-soundtracket och så Russell Crowe som kommer in och kör "My name is Maximus Decimus Meridius...". Du vet. Himmel. Kan man bli knäsvag när man sitter ner?

12:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

måste säga att det var en hel del låtval som känns även mig om jag fick välja!
skulle nig även lägga till
No woman, no cry med självaste Bobban....
har sett lauren hill framföra den men ändå!

kramelikraaam

5:03 PM  
Blogger Unknown said...

Hade du inte listat Faithless som off limit så hade jag definitivt föreslagit Insomnia. När jag kommer att tänka på den, tänker jag alltid på dig sötis!

1:38 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jag tycker att du missat KLF:s "What time is love"...annars en mycket bra lista!

10:31 AM  

Post a Comment

<< Home