Thursday, March 16, 2006

Ännu en snurrig dag. Snurriga jag?
Litteraturseminarie? Ja, lite roligt ska man väl ha varje eftermiddag? Men vi talar inte samma språk med ett ensamt långfinger i vädret. Män är ju från mars och kvinnor från venus och man ska akta sig för uranus och en analys. Varför får man inte dra en rövare om det? De som kommit såhär långt i läsandet och funnit tre olika uttryck för vår bakdel har samma löjliga humor som jag. Med andra ord var vi väldigt seriösa i vår grupp. En med fisk-ont-i-magen och en halvseriös och en som satt med halvöppen mun och tyckte att de övriga plötsligt pratade grekiska samtidigt som hon insåg att hon nog haft öronen stängda under på tok för många föreläsningar. Ja, sistnämnda personen är jag.

Väl på jobbet fick jag ett smärre ryck och tänkte att om jag jobbar på duktigt så kan jag skriva skoluppgifter sedan. Ica sprang därefter som en skållad bäver med bokvagnar. Höll på att krocka med två studenter och svor på en tredje anonym källa som lämnat en hel hög v-böcker på q-hyllan. Dumt gjort. Nåväl. Klockan närmar sig 18 och då ska ordinarie gå hem så Ica samvetslöst kan sitta vid help desk-datorn och skriva skola. Riktigt helt ensam vill jag dock inte bli. En studentvakt till tack, bara ifall att någon skulle bli våldsam och vilja knycka böcker eller förstöra våra datorer. Nu föll det sig så att medan jag intet ont anande var ute och rastade min bokvagn ringer min kollega och har fått bilstrul. Ica blir halvt panikslagen och ringer stackars Micke som får komma till undsättning hastigt och lustigt. Jag är honom evigt tacksam för detta. Eller, jag var evigt tacksam i en kvart då kollegan dök upp som han skulle. Denna kollega står nu och skäller på en småväxt kille på turkiska. Låter trevligt men ilsket. Nu lämnar de båda lokalen! Hjälp! Jag är ensam igen!

Med andra ord är det nu dags för Ica att ta tag i sitt skolarbete. Skriva en synopsis. Bara ordet! Synopsis. "Nu ska jag gå och skriva.... " synopsisen? synopsen? synopsan? Inte nog med att jag inte vet vad det heter, jag vet inte heller vad det innebär.

Vi stänger om en timme, synopsis eller inte.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

snonepsys :)
nästa gång du är själv i bibblan ska jag komma och aktivera alla brandalarm i smyg hehe!

10:17 PM  
Blogger Johanna said...

ser framenot skvalsång med dig imorgon! leve fyllesjungandet!

5:20 PM  

Post a Comment

<< Home