Thursday, April 20, 2006

Igår kände jag nästan en vårkänsla. Jag cyklade utan långfillingar och vantar och jag frös knappt. Solen sken i mina ögon och fåglarna kvittrade. Med ett lyckligt skratt åkte långfillingarna in i garderoben med tanke att de skulle få stanna där både länge och väl. Kan väl uppskatta att de fick ligga där i ca 10 timmar. Måttligt muntert muttrande märkte jag att det vräkte ner regn när jag vaknade. Efter påklädnad och allt hade detta övergått till snöblandat regn. Lagom till jag krängt på mig regnbrallor och tjocka vinterjackan igen vräkte snön ner. Hade jag inte vart en person med förstoppade tårkanaler hade jag satt mig ner och gråtit en skvätt. Nu sparkade jag mina tår blå i elementet och haltade ner till min cykel.

Under vägen ner hann jag få 32 snöflingor rakt in i ögat. Det smärtade vill jag lova. Hur kan ihoptussat vatten orsaka stora skavsår på ens näthinna? (eller är det hornhinna?). Jag kastades tillbaka i tiden (säkert en vecka eller så) då jag drog halsduken över näsan och mössan åkte ner så långt den kunde. Jag som trodde det var olagligt med snöfall den 20:e april. Jag ska banne mig börja prenumerera på bingolotter så jag kan vinna flera miljoner och ha råd att flytta utomlands.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home