Thursday, December 21, 2006

Var la jag minnet nu igen?

Under hela min uppväxt har min mor sagt till mig att jag skulle glömt mitt huvud någonstans om det inte satt fast. Detta sa hon med full rätt. Jag har alltid varit en smula glömsk vad gäller småsaker, men jag kommer alltid på dem när jag blir påmind. Och det sker inte flera gånger om dagen, och tar inte fem sekunder.
På detta har jag enormt gott långtidsminne. Jag minns vad jag gjorde när jag var ett. Jag minns första dagen i skolan. Resan till Växjö med dagis. Vad min fröken sa till mig när jag råkat sopa till en annan kotte lite hårt. Ja, låt säga att jag är full av värdelöst vetande.

Under halvåret i söder fick jag skämsamt smeknamnet Doris eftersom det stod i mina papper att jag hade dåligt minne. Ja, Doris efter fisken i Hitta Nemo som helst saknade korttidsminne. Med det var ändå med skämtsam klang eftersom vi alla visste att mitt minne fungerar ypperligt.
Tills nu.

Jag har blivit Doris gånger tio. För fem minuter sedan reste jag mig från soffan för att kolla något på datorn. När jag kom fram hade jag glömt vad det var. Okej om jag hade haft ett stort hus att knalla genom, men nu är min soffa lokaliserad bredvid datorn. Jag tar med andra ord två relativt korta steg så är jag där. På detta så är det femte gången detta händer. På en vecka! Jag har blivit senil. Jag glömmer bort manualen när det är den som ska utprovas. Bloggämnena är många och försvinner lika fort igen. Jobbschemat till bibblo blev inskickat idag, bara en vecka för sent. Låste jag överlåset en eller tio gånger? Troligivis kommer tågbiljetten ligga kvar på köksbordet när jag lämnar lägenheten idag. Eller har jag redan packat ner den?

Var var det jag bodde nu igen? Vart ska jag åka ikväll? Någonstans i Småland. Eller var det Skåne? Folk säger ju så olika hela tiden.

Nu glömde jag vad jag skulle blogga om.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

haha
du kanske ska börja skriva ner det du ska göra?;)

4:48 PM  
Blogger Sadeyes said...

Jag kan inte komma ihåg att jag har glömt någonting;)

GOD JUL OCH KRYA PÅ DIG!!!

stor kram

11:59 PM  

Post a Comment

<< Home