Sunday, March 18, 2007

Vansinnig vinter varslade vårkänslan

Det där jag skrev om vårkänslor- glöm det. Mina vårkänslor begick i alla fall kollektivt självmord genom att bryta sig ut ur min kropp och bege sig till microvågsugnen i hopp om både ljus och värme. De är med andra ord ett minne blott nu eftersom de inte känns så välmotiverade då man söndagsmorgonen i all ära drar bort gardinen och upptäcker till sin stora fasa att det faller SNÖ utanför fönstret. Det har varit vår i en vecka nu vilket har fått en att äntligen börja hoppas på att vintern är slut och man kan hoppas på en ljusare och varmare årstid. Det är männskoplågeri att EFTER detta börja snöa och äckla sig igen. Då blir åtminstone Ica en smula vrång och ledsen. Om det ändå ska envisas med att aldrig lämna landet kan de väl i alla fall ge fan i att inge människan hopp genom att hålla sig borta och släpa fram vårvädret. Innerst inne visste jag att jag tog ut segern i förskott vad gäller att ha överlevt ännu en vinter.

Nästa helg ska man ställa fram klockan en timme till, just det, sommartid. Ska det inte ge en liten hint till vitäcklet på marken att det haft sin årstid och väljer man att komma för sent får man skylla sig själv. Det innebär icke att man får inskrida på sommarens halvår. Så uppfostras ju alla andra, ja, utom vissa föreläsare och aerobicinstruktörer, och då ska väl även snön rätta sig efter det?

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

snö!!!!!! uuuuääää.... i gar gick jag i kjol! Ja, jag hade varkänslor som fan. Den kommer nu. varen altsa. 17 grader toppad.

10:13 AM  
Blogger Villa Viola said...

Oj, oj, oj någon som, med all rätt på tanke med snön, har vaknat på fel sida? Än är våren inte här, även om man så gärna hoppas och vill det. Det känns rätt tungt att vi har heeeela april framför oss innan härliga maj knackar på dörren. Men då, då jäklar åker äntligen vårskruden på!

9:37 PM  
Anonymous Anonymous said...

Alltså. Jag håller verkligen med. Det vi kan göra för att mildra detta elände är att gå ut med v armt vatten i bunkar och hälla ut över snön för att om möjligt få den att förstå att den kan dra till en annan kontinent! Visserligen hör jag nu att det ska bli fint väder till helgen igen men skadad nordbo som man är vågar man inte tro på en ljusare framtid. Med värme :/

7:50 AM  
Blogger Ica said...

Syster min: Ja, den som ändå hade det. här har det nu VRÄKT ner snö på morgonen.

Sofi(e): Näe, jag vaknade på rätt sida(vänster), men snö får mig ur gängorna big time. Bläsch.

Christina: Jag vågar icke tro på värme och sol innan jag ser det, och därmed basta.

3:56 PM  
Anonymous Anonymous said...

Tja tjejen! :)

Alltså jag känner mig helt lost
vad gäller anmälan till klass-
festen. Men - jag kommer :D

Kram // Lintha från klassen

1:52 PM  
Blogger Heléne Eriksson said...

Snön kan dra åt helvete! (jösses,jag säger visst så till allt och alla just nu) Fast nu, lagom när jag startat datorn och krupit in i en filt tittar solen fram igen! Himmelen är faktiskt blå nu och marken är grö...okej, lerbrun, men åtminstone inte äckligt grådassigvit. Jag ska skynda mig ut med en kopp te, en chokladboll och en bok. (Boken tar jag mest med för att man ska göra det "på våren", jag är mer intresserad av chokladbollen) Tänk om detta kunde hålla i sig!
Och självfallet menade jag allvar med det vi sa i lördags! Har vi tur kanske mina mammutar blir hästar igen när värmen snart (förhoppningsvis) kommer!

3:19 PM  

Post a Comment

<< Home