Thursday, November 26, 2009

Vem smyger på oss?

När jag har feber och ligger i soffan och har tråkigt händer det mycket saker i min hjärna, även om det är svårt att tro. För ett par dagar sedan dök den där påsen från Posten upp. Ni vet: den där påsen där man ska knöla ner alla sina julkort och stoppa i den röda brevlådan som snart kommer finnas lite här och där i gathörnen.

På denna påse är det en massa tecknade figurer och jag kände lite att jag var som huvudrollsinnehavaren i "A beautiful mind" och började då se mönster i denna påse. Först dök Zoni upp, raskt följd av Jonas. Därefter kom Katarinas snälla leende fram och slutligen såg jag mig själv under en av mina bad hair days då det blir två tofsar och huvudbonad på jobbet. Vem i hela friden har egentligen smugit in i vår studio på Radio Sörmland och ritat av samtliga personer i Morronskiftet?

Måste kontakta Postens illustratör

2 Comments:

Blogger Heléne Eriksson said...

Men jösses, det är ju riktigt likt!

2:22 PM  
Blogger Ica said...

Jag säger ju det!

4:53 PM  

Post a Comment

<< Home